Komoly változás az Aldi és a Lidl üzleteiben

Az idei karácsony talán az utolsó nagy próbatétel a Lidl és az Aldi diszkontláncok számára, hogy bebizonyítsák: képesek versenyre kelni a náluk drágább árukat kínáló áruházakkal a brit piacon. A vásárlók egyre nagyobb hányadát sikerül elcsábítaniuk.
Napi.hu, 2013. december 25. szerda, 09:32
Fotó: Napi.hu

Michaela Angle felső középosztálybeli brit háziasszony, aki ezüst színű BMW-jével jár bevásárolni, idén is luxusszínvonalú karácsonyt tervez, ám ehhez a korábbinál sokkal több mindent vásárol a Lidlben - kezdi beszámolóját a Bloomberg. A hölgy úgy találja, hogy a német diszkontlánc egyre jobb minőségű árukat kínál.

Ezt visszaigazolja a Which? fogyasztóvédelmi szervezet felmérése, amely szerint a hagyományos brit ünnepi csemegének számító gyümölcskosarak versenyében - legalábbis ami a bolti kínálatot illeti - az Aldié és a Lidlé lett az első két hely. Angle korábban szinte kizárólag a Sanisburyben vásárolt, amíg egy barátja fel nem hívta a figyelmét arra, hogy a Lidlben is kaphat minőségi árut.

Nem rossz arcok

A két német diszkontlánc éveken át csak arra ügyelt, hogy árai ötödével alacsonyabbak legyenek a versenytársak árainál. Rájöttek azonban, hogy megtarthatják azok a vásárlókat, akiket a válság miatt összeszűkült pénztárcájuk vezetett el a hozzájuk. Ehhez be kell bizonyítaniuk, hogy legjobb élelmiszereik minősége nem marad el a diszkontnál magasabbra pozícionált kereskedők kínálatától.

Hazai piacukon, Németországban és más európai országokban korlátozott számú márkás terméket vezettek be, amelyeket elkülönülten árulnak. Ez is része annak a hadjáratnak, amelyben be akarják bizonyítani például a jómódú londoniaknak, hogy nem igazak a régi sztereotípiák, miszerint sötét szupermarketeikben csak rosszul öltözött embereket lehet látni.

Reszkess konkurencia!

Az Aldi és a Lidl kibővítette vonzáskörét, a régi címkék már nem illenek rájuk - állítja Clive Black, a Shore Capital tanácsadó cég kiskereskedelemmel foglalkozó elemzője. A Lidl először történetében tévéreklámokkal bombázta meg a brit fogyasztókat, aminek köszönhetően ötödével növelte vásárlói számát október végéhez képest. Karácsonyi gyümölcskosara annak ellenére nyert a Which?-nél, hogy olcsóbb, mint a versenytársak hasonló termékei.

Először fordul elő idén, hogy a brit háztartások több mint fele vásárol vagy az Aldiban, vagy a Lidlben - derült ki a Kantar Worldpanel piackutató felméréséből. Miközben a nagy versenytársak visszafogták bolthálózatuk bővítését, és az online bevásárlással akarják megtartani vevőiket, a két német diszkontlánc több üzletet nyit, így kerül közelebb a fogyasztókhoz.

Előbb ide, aztán oda

A nagy offenzíva ugyanakkor még nem ért teljesen célt. Ahogy egy idősebb asszon a Bloombergnek elmondta: a zöldségeket és az előre csomagolt termékeket, amelyek mindenütt többé-kevésbé egyformák, az Aldi-Lidl párosban veszi meg, de a jobb minőséget a Marks & Spencerben keresi. A karácsonyi pulyka például az utóbbiból kerül az ünnepi asztalra.

Mások viszont - sokuk a nagyobb szabadon elkölthető jövedelemmel rendelkező, jómódú rétegből származik, mint az említett Angle asszony - azt mondja: ma már először valamelyik német áruházlánc boltját keresi fel, és csak olyasmiért megy máshova, amit náluk nem talál meg.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

troll, 2013.12.26 20:13

a magyarok meg a brit tescoba meg a francia auchan-ba.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2013.12.26 00:21

Lehet fikázni az Aldi és a Lidl tevékenységét...

DE:
- A cikk szerint Angliában is meg tudják szorongatni már a szuper- és hipermarketeket.
- Kis hazánkban, miközben stagnál a kiskereskedelmi forgalom, csak az ALDI és LIDL volt képes 10% körül, de inkább fölötte növelni forgalmát...

ERGO: a két cég részesedése a kisker forgalomból dinamikusan növekszik, ahová csak beteszik a lábukat... a többiek rovására.

Azért ők jól elvannak egyesek lesajnálkozása mellett is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

jobbajobb, 2013.12.25 21:00

Aldi akkora nulla ,mint a ház ...a Lidl sem jobb sokkal !!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megalodon, 2013.12.25 12:15

A piacvezető termék minőségi paramétereivel azonos minőségű árut gyártatnak le sajátmárkás gyártókkal kb 30% al olcsóbban mivel nem kell brandet (márkát) építeniük... szép példa, hogy pl a Nutellát a Ferrero a Lengyeleknél gyártja le külön a kelet európai piacra ( nem feltétlenül a német minőségben) addig pl az Aldi a Wilhelm Reussnál gyártatja le a német Nutella koppintását (15% Mogyoró és 7,5% kakaó) tartalommal) és Notoka néven megkaphatod TV reklám és egyéb marketing költség valamint az árrésük is szolidabb nem 100% mint sok más neves láncál...

Ráadásul az Aldi osztrák cége a Hofer és egy az egyben hozzák át az Osztrák piacra gyártott minőséget és nem a lebutított/olcsósított "magyar" minőséget árulja mint a Penny (és a többi sajátmárkaspecialista lánc is)...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html