Újabb autófelszereléseket tenne kötelezővé az EU - itt a lista

Megállapodtak az általános jármű-biztonsági rendelet felülvizsgálatáról kedden az Európai Unió társjogalkotó szervei, melynek értelmében több új biztonsági technológiát is kötelezővé tesznek 2022-től az európai piacra bocsátott járművekben.
Szabó Zsuzsanna, 2019. március 26. kedd, 15:58
Fotó: Shutterstock

A még hivatalos jóváhagyásra váró egyezményről az Európai Bizottság számolt be, hangsúlyozva, ez fontos lépés az utasok, a gyalogosok és a kerékpárosok védelme érdekében.

A bizottság közleménye szerint az újonnan kötelezővé váló biztonsági elemek között olyanokat találhatunk, mint

  • a személygépkocsik, a könnyű haszongépjárművek, a tehergépjárművek és az autóbuszok esetében: az olyan eszközök, amelyek figyelmeztetik a járművezetőt, ha lankad a figyelme álmosság vagy elkalandozik a figyelme (például mobiltelefonálás miatt), intelligens sebességszabályozás; a tolatásbiztonság növelése kamerákkal és érzékelőkkel; baleseti adatrögzítő ("feketedoboz");
  • személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetében: sávtartássegítés; fejlett vészfékező rendszer; töréstesztek alapján továbbfejlesztett biztonsági övek;
  • tehergépjárművek és autóbuszok esetében: új követelmények a gépjárművezető közvetlen látóterének növelésére és a holtterek megszüntetésére; rendszerek a jármű elején és oldalán a veszélyeztetett úthasználók jelenlétének érzékelésére és az arra való figyelmeztetésre, elsősorban a jármű irányváltoztatásainak biztonságosabbá tétele érdekében.

A bizottság várakozásai szerint a javasolt intézkedésekkel 2038-ig több mint 25 ezer ember életét lehet megmenteni és legalább 140 ezer súlyos sérülést lehetne elkerülni. Ez hozzásegíti majd az EU-t ahhoz a hosszú távú céljának eléréséhez is, hogy 2050-re a nulla közelébe kerüljön a halálos kimenetelű és a súlyos sérüléssel járó balesetek száma.

Az Európai Parlament, az Európai Tanács és az Európai Bizottság háromoldalú egyeztetésein elért politikai megállapodást most hivatalosan is jóvá kell hagynia az Európai Parlamentnek és a Tanácsnak. Az új biztonsági elemeket 2022-től kell kötelezően alkalmazni a járművekben, kivéve a tehergépjárművek és az autóbuszok esetében a közvetlen látóteret növelő rendszereket, illetve a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetében a fej ütközési tartományának megnövelésére vonatkozó előírásokat, amelyek a szükséges áttervezés miatt csak későbbtől lesznek kötelezőek - derül ki a brüsszeli testület közleményéből.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Darquan, 2019.03.27 08:12

@Mekelekke: és akkor mi lesz az autólopásokkal? hát azonnal elkapják a tolvajt! nem kell nyomjelző.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mekelekke, 2019.03.27 00:54

Hogyan maradhatott ki a felsorolásból a "mindenkit mindenütt folyamatosan megfigyelünk" típusú autós nyomkövető? Mondjuk nevezzük el automata baleseti vészjelzőnek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lomb, 2019.03.26 23:21

A zEu újabb és újabb "intézkedéseiről" miért jutnak minduntalan eszembe a Pink Floyd menetelő kalapácsai?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Panzerkraftwagen_Drei, 2019.03.26 21:06

És a kutyalégzsák hol maradt?

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kanri, 2019.03.26 20:54

Megint olyan dolgok amelyek haszna nem mérhető. Max. arra jók, hogy jó egy millával drágábban lehessen eladni a kocsikat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html