Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A még hivatalos jóváhagyásra váró egyezményről az Európai Bizottság számolt be, hangsúlyozva, ez fontos lépés az utasok, a gyalogosok és a kerékpárosok védelme érdekében.

A bizottság közleménye szerint az újonnan kötelezővé váló biztonsági elemek között olyanokat találhatunk, mint

  • a személygépkocsik, a könnyű haszongépjárművek, a tehergépjárművek és az autóbuszok esetében: az olyan eszközök, amelyek figyelmeztetik a járművezetőt, ha lankad a figyelme álmosság vagy elkalandozik a figyelme (például mobiltelefonálás miatt), intelligens sebességszabályozás; a tolatásbiztonság növelése kamerákkal és érzékelőkkel; baleseti adatrögzítő ("feketedoboz");
  • személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetében: sávtartássegítés; fejlett vészfékező rendszer; töréstesztek alapján továbbfejlesztett biztonsági övek;
  • tehergépjárművek és autóbuszok esetében: új követelmények a gépjárművezető közvetlen látóterének növelésére és a holtterek megszüntetésére; rendszerek a jármű elején és oldalán a veszélyeztetett úthasználók jelenlétének érzékelésére és az arra való figyelmeztetésre, elsősorban a jármű irányváltoztatásainak biztonságosabbá tétele érdekében.

A bizottság várakozásai szerint a javasolt intézkedésekkel 2038-ig több mint 25 ezer ember életét lehet megmenteni és legalább 140 ezer súlyos sérülést lehetne elkerülni. Ez hozzásegíti majd az EU-t ahhoz a hosszú távú céljának eléréséhez is, hogy 2050-re a nulla közelébe kerüljön a halálos kimenetelű és a súlyos sérüléssel járó balesetek száma.

Az Európai Parlament, az Európai Tanács és az Európai Bizottság háromoldalú egyeztetésein elért politikai megállapodást most hivatalosan is jóvá kell hagynia az Európai Parlamentnek és a Tanácsnak. Az új biztonsági elemeket 2022-től kell kötelezően alkalmazni a járművekben, kivéve a tehergépjárművek és az autóbuszok esetében a közvetlen látóteret növelő rendszereket, illetve a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetében a fej ütközési tartományának megnövelésére vonatkozó előírásokat, amelyek a szükséges áttervezés miatt csak későbbtől lesznek kötelezőek - derül ki a brüsszeli testület közleményéből.