Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az Egyesült Államokban 30 éves mélyponton van a fogyasztói bizalom, s ez valószínűleg a karácsonyi költekezés során is érezteti majd hatását. A kiskereskedelmi szövetség fejenként 832,36 dolláros költéssel számol, ami 1,9 százalékos növekedés tavaly óta, a bevásárlóközpontokat tömörítő szervezet ennél is kevesebbet, a legalább egy éve fennálló üzleteknél novemberben és decemberben mindössze 1,7 százalékos fellendülést vár. A Standard & Poor's előrejelzése szerint a tavalyi 255 milliárd dollár után a forgalom a legjobb esetben is csak stagnálni fog, ám ennél sokkal reálisabb, hogy az értékesítés 2 százalékkal visszaesik. A tavalyi 27 után idén már a háztartások 37 százaléka nyilatkozott úgy, hogy visszafogja karácsonyi kiadásait. A kiskereskedők lehetőséget már csak a különleges ajánlatokban látnak: a következő másfél hónapban a WalMart több száz árucikk árát csökkenti, de ugyanígy az IKEA is olcsóbban adja a legkedveltebb árukat. Olcsóságuk miatt az outletek, a diszkontáruházak és a hipermarketek lehetnek idén a legkeresettebb helyek. Nagy-Britanniában hasonló a helyzet: a fogyasztók 24 százaléka fogja szűkebbre a pénztárcáját, 57 százalék pedig ugyanannyit költ idén, mint egy évvel ezelőtt, s csupán 19 százalék adna ki több pénzt ajándékra - állítja a Deloitte tanulmányában. Az előrejelzés szerint az átlagos költés 7 százalékkal esik vissza, 413-ról 399 fontra, a kereskedők oldaláról ez összesen csaknem 300 millió fontos bevételkiesést jelent. Nagy-Britanniában attól tartanak, hogy számos kisbolt tönkremehet, másrészről viszont az internetes kereskedelem érzékelhetően, 15 százalékkal fellendült.