Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A német kormány meggyőzte európai partnereit arról, hogy nem kell elkapkodni az új autók károsanyag-kibocsátásának szigorítását - jelentette a BBC. Az EU környezetvédelmi miniszterei megegyeztek abban, hogy nem vezetik be a kilométerenként 95 grammos szén-dioxid-kibocsátási normát 2020-tól. Ezzel feladták a nem is olyan régen, idén júliusban elfogadott álláspontjukat.

Az új javaslat szerint csupán az autók 80 százalékát kell olyan motorral ellátni az évtized végétől kezdve, amely kilométerenként maximum 95 gramm szén-dioxiddal szennyezi a környezetét, maradék 20 százalékuk 2024-ig haladékot kap a norma teljesítésére. Ez lesz az a szabálytervezet, amely az Európai Parlament és az uniós vezetőket tömörítő Európai Tanács elé kerül.

Felháborító vagy ésszerű

Connie Hedegaard, az Európai Bizottság környezetvédelmi biztosa csalódottan vette tudomásul a könnyítést. Rebecca Harms, a német Zöldek parlamenti képviselője kifejezetten dühösen reagált. Azzal vádolta Angela Merkel kancellárt - akivel pártjának vezetői kedden egyeztettek a koalíciókötés lehetőségéről -, hogy erőszakot követett az unió demokratikus döntéshozatalán, hiszen kormánya egy már elfogadott közös álláspont megváltoztatását kényszerítette ki.

Harms szerint Merkel szégyenletes engedményt tett a német luxusautó-gyártóknak, akik régóta lobbiztak az új szabály felvizezéséért. A halogatás lelassítja az új környezetbarát technológiák kifejlesztését, amelyek mérsékelhetnék az autók károsanyag-kibocsátását.

Peter Altmaier, a berlini kormány környezetvédelmi minisztere úgy véli, nem az alapelvekben van vita a felek között. A klímavédelmet mindenki fontosnak tartja, ám rugalmasságra is szükség van, mert a túlzott szigorítások túlságosan megdrágíthatják az autókat, amivel aláásnák az európai autóipar versenykéséségét.