Magyar cégeknek is jó hír: nő a német üzleti bizalom

Váratlanul nőtt az üzleti bizalom Németországban, ami arra utal, hogy a gazdaság elég jól állja a kedvezőtlen piaci fejleményeket.
NAPI Online, 2007. november 27. kedd, 11:59
Fotó:

A német Ifo gazdaságkutató intézet üzleti bizalmi indexe 104,2 pontra nőtt novemberben az októberi 103,9-ről, miközben a szakértők azt várták, hogy 103,3-ra csökken. A gazdasági növekedés némileg gyorsult a harmadik negyedévben, mivel a csökkenő munkanélküliség, illetve a vállatok befektetései élénkítették a javak és szolgáltatások iránti keresletet. Németország a magyar áruk legnagyobb piaca, ezért a német gazdaság némi fellángolása jó hír a hazai cégeknek.

A szakértők ugyanakkor úgy vélik, hogy a hitelpiaci válság, az erős euró és a magas olajárak negatív hatása a következő hónapokban tovább érvényesül, ezért kiderülhet, hogy az üzleti bizalom erősödése csak átmeneti jelenség volt.

HOZZÁSZÓLÁSOK