Magyarországon késik a legtöbb vonat

Rengeteget késnek a vonatok Magyarországon, uniós összevetésben indul törlik a legtöbb járatot, az emberek mégis szeretnek a vasúttal utazni - ez derül ki a 28 európai ország vasúthálózatát figyelő Rail Market Monitoring Scheme adataiból.
Inforádió, 2017. január 12. csütörtök, 17:05
Fotó: Napi.hu

Rengeteget késnek a vonatok Magyarországon, uniós összevetésben indul törlik a legtöbb járatot, az emberek mégis szeretnek a vasúttal utazni - ez derül ki a 28 európai ország vasúthálózatát figyelő Rail Market Monitoring Scheme adataiból.Magyarországon a legalacsonyabb a pontosan közlekedő elővárosi és regionális vonatok aránya.

A 100 kilométernél kisebb távolságot megtevő vonatok mindössze 78 százaléka érkezett meg végállomására 5 percnél kisebb késéssel vagy késés nélkül, ami a legalacsonyabb érték a vizsgált országok között. A legjobban a balti országok teljesítettek -közölte a Portfolio.hu a felmérés adatai alapján. Ha a távolsági, 300 kilométer alatti távot megtevő vonatok pontosságát nézzük, Magyarország a középmezőnyben áll 87 százalékos aránnyal. Az elővárosi és regionális vonatokat vizsgálva messze Magyarországon a legmagasabb, 11,5 százalékos a törölt indulások aránya.

Ezek alapján nem meglepő, hogy utasok nem túlzottan elégedettek az utazás és az állomás minőségével. A vasúti utazásról általában az utasok 50 százaléka, míg az állomások állapotáról az utasok 40 százaléka van pozitív véleménnyel, ami európai szinten gyenge eredmény. A legelégedettebbnek a finnek, a legkevésbé elégedettnek pedig az észtek számítanak. A 100 kilométernél kisebb távolságra vonatkozó jegyárak összehasonlítása alapján Magyarország nem tartozik Európa legolcsóbb helyei közé.

Vásárlóerő-paritással kiigazítva Magyarországon 10 centet kell fizetni egy kilométernyi utazásért, ami a nyugat-európai tarifák fele. A távolsági tarifákat vizsgálva Magyarország a 13 helyet foglalja el a 26 ország között, a 14 centes kilométerenkénti viteldíj pedig alig marad el Svédország vagy Belgium áraitól. Szintén az európai középmezőnyben szerepelnek a magyar vonatok az átlagos sebességet nézve.

A vonalhossz és menetidő elosztásával számolt adatok alapján Magyarországon mintegy 65 km/órás átlagsebesség jellemzi a távolsági vonatokat. A nem túl hízelgő adatok ellenére Magyarországon sokan utaznak vonattal: a 10 százalékos arány a harmadik legmagasabb Európában. Itthon közlekednek a legtöbben busszal (23 százalék), és a legkevesebb autóval (67 százalék). Bár az elmúlt évtizedekben számos vonalat bezártak, még mindig Magyarország büszkélkedhet Európa egyik legsűrűbb vasúthálózatával. 10 ezer négyzetkilométerre 848 kilométernyi vasútvonal esik.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarTosPista, 2017.01.12 18:00

Qrvaország!
Erre veri a mellét Orbán? Bármilyen felmérés van, szégyenkeznünk kell.
Csak elqrásban és korrupcióban jeleskedünk, minden más egy trágya.
Tegnap vonatoztam hosszú idő után. Ritkán jár, és lehetetlen a peronig eljutni.
Meg kell kerülni az egész épületet, majd qrva sok lépcsőn fel, majd le. Ha eltéveszted a vágányt, le is maradsz.
Szemét egy ország ez, itt minden a polgárok ellen van. Drága, és mindig kicsesznek vele.
Rohadék egy cég ez a MÁV. Régen nem kellett lépcsőzni a vágányok között, most a beled kijön, mire odaérsz.
A máv vezér meg havi 5 millás, és marha drága bőr ülőgarnitúrában feszít, kényelemben.
Megint csak arra jutok, hogy a Kádár rendszerben ez is jobb volt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html