Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A fogyasztói hangulatindex 100,1 pontra emelkedett az augusztusi 96,2 pontról. Elemzők kicsit jobb, az előzetes értékkel megegyező szintre, 100,8 pontra számítottak - írta az MTI. Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90,5 pontra nőtt az augusztusi 87,1 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 110,3 pontról 115,2 pontra kúszott fel.

A fogyasztók hangulata rendkívül kedvezően alakult szeptemberben, amit jól mutat az is, hogy 2004 januárja óta ez volt a harmadik hónap, amelyben 100 pont fölé került a hangulatindex értéke.

A gazdasági növekedés kedvező hatásai mostanra már minden társadalmi réteget elértek - kommentálta az adatokat Richard Curtin, a felmérés vezetője. Minden háztartás nagyon bízik abban, hogy az év hátralevő részében javul személyes pénzügyi helyzete. A fogyasztók arra számítanak, hogy továbbra is növekszik a gazdaság és lassú ütemben folytatódik a munkanélküliség csökkenése.

A megkérdezettek a gazdaságra potenciálisan negatív hatást gyakorló egyetlen tényezőként csak a vámtarifákat említették. Az adatokból arra lehet következtetni, hogy reálértéken számolva 2,6 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások az év hátralévő részében és a jövő év elején is - mutatott rá Curtin.

A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.

A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében.