Az 1961-ben gyártott luxussportautó jutalékkal együtt 3,2 millió fontért (4,85 millió dollár) kelt el a Bonhams aukcióján, amelyet Angliában, az autógyártó Newport Pagnell-i üzemében tartottak. (Az előző csúcsot egy 1964-es DB5-ös tartotta, amelyet Sean Connery is vezetett a Goldfinger című James Bond-filmben, azt 2,9 millió fontért vette meg valaki az RM Auctions 2010-es árverésén.) Az Aston Martin az 1961-es genfi autókiállításon mutatta be a DB4 Jet változatát. A most aukcionált példány eddig egy gyűjtő tulajdonában volt és az elmúlt 25 évben nem fordult meg a veterán autók piacán.

A Bonhams árverése a márka óriási sikerét hozta: kettő híján mind a 47 felkínált Aston Martin elkelt. A vevők hevesen licitáltak az úgynevezett pajtaautókért − így hívják azokat a kocsikat, amelyek évtizedeket töltenek elfelejtve valamilyen eldugott helyen, sokszor szó szerint egy pajtában, ám éppen ezért megőrzik eredeti állapotukat. Egy 1966-os DB6 Vantage Sports Saloon Projectért, amely 30 éven át gyűjtötte magára a port, a kormot és minden egyéb szennyeződést, közel 108 ezer fontot adtak. Elkelt az az 1964-es DB5-ös is, amelynek motorházába beköltözött egy egércsalád, ám három évtizedes pihenője után is beindult a motorja. Az autó 320,7 ezer fontot ért meg valakinek − az egérlakkal együtt −, szemben a szakértők 200 ezres becslésével.

Az eredeti állapot, ha romos is, növeli a klasszikus autók gyűjtői értékét, mert lehetővé teszi, hogy a vevő saját elképzelésének megfelelően újítsa fel a megszerzett ritkaságot. Az egérfészkes Aston Martin restaurálásának költségét 200 ezer fontra teszik a szakértők. A Bonhams-árverés forgalma összesen 9,6 millió font lett, jóval meghaladva a 7,3 milliós várakozásokat, a ház még soha nem ért el ennyit ilyen alkalommal. Tavaly 46 autó, illetve az autózással összefüggő ereklye került kalapács alá, ami 6,5 millió fontot hozott a konyhára.