Lengyelországban március volt az első olyan hónap, amikor minden második vasárnap zárva tartottak a boltok, ám ez nem vetette vissza a forgalmukat - adta hírül a Bisiness Insider Polska. A kiskereskedelmi forgalom a februári 7,7 százalékos éves növekedéshez után 8,8 százalékkal ment feljebb. Ez pozitív meglepetés - mondják a Raiffeisen Polbank elemzői.

A szakértők szerint figyelembe kell venni, hogy a húsvéti ünnepek idén márciusra estek április helyett, ami felhúzta a márciusi eladásokat. Ez főként az élelmiszerek, az italok és a dohánytermék eladásán látszott: ezek forgalma 13,8 százalékkal haladta meg az előző évit. .

További elemzői értékelések szerint ugyanazt láthatjuk, mint annak idején a magyarországi boltzár idején: a legjobban a nem specializálódott üzletek, azaz a hipermarketek, szupermarketek forgalma nőtt. Ezt az magyarázhatja, hogy a háztartások nem csak a vásárlási szokásaikat változtatják meg - azaz más napokon mennek a boltokba -, nem arról van szó, hogy lemondanának egyik kedvenc elfoglaltságukról.

A fogyasztást erősíti az alacsony munkanélküliség. Nőnek a bérek is, segíti a háztartásokat a család 500+ program, amely növeli a többgyerekes családok családi pótlékát..

A fotó forrása: Katona Vanda/Napi