Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A szabadságpárti Norbert Hofer (képünkön) és a Zöldek által támogatott Alexander Van der Bellen csütörtök este tartotta a választás előtti utolsó televíziós vitáját. A szópárbaj az osztrák közszolgálati televízióban (ORF) zajlott.

"A jelöltek többször hazugsággal vádolták meg egymást, ezért a heves vita méltatlan volt" - jelentette ki Thomas Hofer politikai tanácsadó az Ö1 osztrák közszolgálati rádióban pénteken. Hofer szerint az igencsak hosszú, mintegy tíz hónapon át tartó választási kampány káros volt, hiszen a hangnem miatt sérülhetett az államfői tisztség megítélése. A vita alatt Norbert Hofer többször megpróbálta Van der Bellent sarokba szorítani, és ezáltal elvesztette azt a magáról alkotott képet, hogy ő valójában barátságos jelölt. A politikai tanácsadó hibás stratégiának nevezte, hogy a vita agresszív volt, a jelöltek számos alkalommal hangoztatták a hazugság és a valótlanság kifejezéseket.

A szakértő szerint a bizonytalanok számára nem a jelölt kiválasztása lesz majd a nehéz, hanem hogy elmenjenek-e egyáltalán szavazni. Úgy vélte, hogy ebben a dilemmában a televíziós vita sem segítette őket.

Wolfgang Bachmayer, az OGM közvélemény-kutató intézet vezetője szerint Hofer stratégiája az volt, hogy ellenfelének szavahihetetlenségét bizonyítsa. Meglátása szerint a vitának nem lesz kihatása a vasárnapi választás eredményére.

A jelöltek az első pillanatban elfeledkeztek a visszafogott, államfőhöz méltó és udvarias hangnemről - olvasható Wolfgang Fellnernek, az Österreich című lap kiadójának véleménycikkében. Összegzése szerint a választók a kemény párbajt negatívan fogják értékelni, emiatt várhatóan csökkenni fog a választási részvétel.

A Der Standard című lapban megjelent véleménycikk szerint megmutatkozott, hogy a két jelölt programja szinten minden területen eltér egymástól.

A televíziós vitát nagyjából 850 ezren követtek. A jelöltek áprilisban tartott televíziós összecsapását 890 ezren nézték, a legutóbbi, májusban tartott választás előtti szópárbaj több mint 1,2 millió televíziónézőt vonzott.