Az EB jelentése az adózás előtti árszinteket hasonlítja össze, mivel az uniós jog szerint, amennyiben egy EU-állampolgár egy másik tagállamban vesz gépkocsit, akkor az azt terhelő adókat csak otthon kell megfizetnie. Ez természetesen azt jelenti, hogy bizonyos tagországok állampolgárainak megéri olyan tagállamban megvenni az autót, ahol az adózás előtti ár alacsonyabb, majd a gépkocsit hazavinni, és az adót csak otthon megfizetni. A brüsszeli jelentés szerint a leginkább Magyarországon és Dániában éri meg autót venni, az eurózónán belül pedig Finnország és Görögország a favorit. Az adókat nem számítva legdrágábban Csehországban és Németországban lehet vásárolni. A dán és a finn vásárlók nem csak azért nem tudnak a lehetőségből profitálni, mert náluk alacsony az ár (tehát nem érdemes máshol vásárolni), hanem azért sem, mert ezekben az országokban a legmagasabb az adókulcs (Dániában a luxusautókra például 223 százalékos). Az EB szerint egy Ford Focusra vágyó német autóvásárló akár 4000 eurót is megtakaríthat, amennyiben nem otthon, hanem Finnországban szerzi be az amúgy 17 700 euróba kerülő gépkocsit. Az előny abból adódik, hogy így csak az otthoni 16 százalékos adót kell megfizetnie, a Finnországban érvényes 70 százalékosat nem, miközben a finn kereskedők épp a magas adók miatt viszonylag olcsón kénytelenek az autókat kínálni.