Mindenki csapást mérne a használt autókra?

Úgy tűnik, folytatódik a nyugati használt autók beáramlása Európa keleti felébe. Legalábbis Romániában idén is több százezer ilyen jármű importjára számítanak 2017-ben. Magyarországon azért ennyire nem rossz a helyzet.
Barabás Júlia, 2017. március 23. csütörtök, 16:18
Fotó: Napi.hu

Idén több mint félmillió külföldről behozott használt gépkocsit fognak forgalomba helyezni Romániában, míg az új autók száma ennek egyötöde lesz - nyilatkozta Gabriel Sicoe, a Román Gépkocsigyártók Egyesületének (ACAROM) új elnöke a Maszol tudósítása szerint.

A szakember elmondta, hogy becsléseik szerint a 2016-ban 300 ezer használt gépkocsi került az utakra, ez növekszik nem kevéssel 2017-ben. Eközben a "rendes" szalonokból eladott új autók száma aligha fogja meghaladni a százezret - az elmúlt évben 130 ezer új autót értékesítettek Romániában.

Gabriel Sicoe szerint a piaci egyensúly javítása érdekében támogatni kellene az új gépkocsik vásárlását és korlátozni a használtautó-behozatalt. Az utóbbiból ugyanis a román állam szinte semmit sem profitál.

A külföldről behozott, majd forgalomba helyezett új autók után mintegy 3000 eurót kasszíroz a költségvetés áfa és jövedelemadó formájában. Egy Romániában gyártott új gépkocsiért esetén 3500 euró ez az összeg. Egy természetes személy által behozott használt autóval kapcsolatban csak közvetett bevételek keletkeznek a forgalomba helyezés költségei nyomán.

Mi a helyzet itthon?

Tavaly Magyarországon 142 ezer használt autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ezek átlagéletkora 11 évnél is magasabb. Ez a behozatali szám 16 százalékkal több, mint 2015-ben és volumenében jóval meghaladja a 96,5 ezres újautó-piacot.

A használtautó-import adminisztratív korlátozása itthon is felmerült. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke korábban azt mondta: olyan adórendszert kellene alkotni, amely egyrészt a fiatalabb autókra vet ki alacsonyabb adót, másrészt figyelembe veszi a környezetvédelmi szempontokat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

atombandi, 2017.03.23 22:41

a motor besorolasa alapjan kell adot kivetni. euro1-est nem is engednek behozni, euro 2-esre tobbszazezres adot raknek, ami akar megduplazna az arat is, euro 3-asra annak a felet, euro4 vagy afolottit adomentesnek tartanam meg. egybol fogyasnak indulna a sok retek szutyok auto. ezenkivul az euro1-esket szamuznem az osszes megyeszekhelyrol, az euro2-eseket pedig 2020-as celdatummal szinten. mar ez brutalisan javitana a levegon, es par orulten kivul senki nem tiltakozna ellene...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2017.03.23 22:01

Talán ha az új autókon nem lenne annyi adó, akkor azt vennék az emberek a használt helyett...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html