Mocskos titkok - mit kell tudni, mielőtt megtervezi nyaralását?

Minden cég igyekszik a legszebb képet festeni magáról, ám nem minden dolgozó tartja magát ahhoz, hogy csak jót mondjon munkaadójáról. Ezért kiderülhet milyen kellemetlen meglepetés érheti a repülőgépek utasait, a szállodák lakóit vagy az autószervizek ügyfeleit.
Komócsin Sándor, 2017. március 12. vasárnap, 15:03
Fotó: Napi.hu

Vannak titkok - közülük nem egy szó szerint piszkos kis titok -, amelyeket sosem fognak elárulni ügyfeleiknek a szolgáltatók. Semmi sem akadályozza meg azonban a cégek jelenlegi és különösen volt dolgozóit abban, hogy fecsegjenek, ahogy ezt meg is teszik időnként az interneten - kezdi cikkét a MarketWatch. Nem árt már a nyaralás tervezésénél felkészülni néhány "apróságra".

Ne érjen hozzá semmihez!

Egy légiutas-kísérő például a következő jó tanácsokat adja:

  • Ne rendeljen jeget az italához, ha repülőgépen utazik!
  • Ne igyon kávét vagy teát!
  • Ne érintsen meg a puszta bőrével semmit a mosdóban! A jeget ugyan egy erre szolgáló kanállal tálalják, ám a tartókat nem sűrűn tisztítják.

A repülőgépeken minden felületet több százan érintik meg minden nap és nem sűrűn követi ezt fertőtlenítés. Nem sok lehetőségünk van arra, hogy kezet mossunk, miközben felszolgáljuk az italokat az utasoknak - folytatja a felszolgáló. A víz tiszta, de az emberek keze és az étkészletek nem.

Szép kis sorozat

Mielőtt megfogom a jégadagoló kanalat, hozzáérhetek egy üléshez, egy üdítőital-dobozhoz, egy lenyíló étkező asztalhoz, hogy segítsek az egyik utasnak a használatában, aztán a hitelkártyájához, majd a felszolgálókocsihoz. Így aztán összeszedhetem a kezemre mindazokat a bacilusokat, amelyek ezeken vannak. Ami azt illeti, sok tanulmány alátámasztja, hogy a repülőgépek nem éppen a legjobban fertőtlenített helyek a világon.

A légitársaságok persze azt hangsúlyozzák, hogy külön protokollok szerint takarítják a gépeiket. Az utasok biztonsága és védelme a legfontosabb a számukra. Tarják a kapcsolatot a közegészségügyi hatóságokkal is. Az egyik legjobb példa minderre, hogy a víz tisztaságának garantálása érdekében palackos vizet szolgálnak fel járataikon.

Miben alszanak a turisták?

Egy szállodában dolgoztam, s bár a lepedőket és a huzatokat minden vendég után cseréltük, a paplanokról és a pokrócokról már nem volt elmondható ez - mondja egy volt hotelalkalmazott. Évente kétszer, tavasszal és ősszel tisztítottuk ezeket. Egy másik dolgozó arról számolt be, hogy már csak azért sem cserélték sűrűn az ágyneműk belsejét, mert kevés tartalékkal rendelkeztek.

Egyes hotelekben a takarítók időnként a "lepedőpattogtatás" módszerével "tisztítják meg" az ágyneműt. Ez azt jelenti, hogy kirázzák, majd szépen elsimítják azokat. Igaz ugyanakkor az is, hogy a munkahelyi vezetők figyelik az ilyen trükköket, és sok helyen az állását kockáztatja az az alkalmazott, aki így próbálja megspórolni a munkát.

A "gugli" a jó barátjuk

Első hallásra megdöbbentőnek tűnik az is, amit egy autószerelő árult el. Az esetek kilencven százalékában a Google-on és a YouTube-on folytatott keresgéléssel deríti ki, hogy mi a baja a hozzá került autóknak.

Azt tanácsolja az autósoknak, hogy lépjenek be egy-egy internetes fórumba saját autótípusukkal kapcsolatban. Ezeken biztosan találnak olyanokat, akik segítenek nekik gondjaik megoldásában. Rengeteg pénzt spórolhatnak meg így. (Megjegyzendő, hogy e tanács követéséhez nem árt a jó angol nyelvtudás, ugyanis az amerikai fórumok jóval kiterjedtebbek, mint a magyarok - a szerk.)

Talán meglepőnek hangzik azonban, hogy az USA-ban is jól ismert jelenség a felesleges javítások elvégzése. A szervizek olyan alacsony haszonkulccsal dolgoznak, hogy sokszor a menedzserek és a műhelyek tulajdonosai ösztönzik erre a trükkre a szerelőket. És az autójavítók szakmai szervezete csupán egy etikai kódex kidolgozásával tudott "tenni" valamit e jelenség ellen.

HOZZÁSZÓLÁSOK