Nagy profit, de kevesebb eladott sör a Heinekennél

A világ harmadik legnagyobb sörgyártója főleg egyszeri tételeknek köszönhetően tett közzé az elemzők által vártnál nagyobb profitot, miközben az eladott sör volumene csökkent.
NAPI, 2010. augusztus 25. szerda, 09:09
Fotó:

A Heineken nettó nyeresége a tavalyi első félévhez képest 42 százalékkal magasabb, 695 millió euró volt, tehát az elemzők által átlagosan várt 575 millió eurónál is magasabb. Az árbevétel 5,2 százalékkal 7,52 milliárd euróra nőtt.

Az eladott sör organikus volumene 2,3 százalékot esett - ez még mindig jobb az elemzők által várt 4,6 százalékos csökkenésnél -, ami főleg a közép-európai régió 9,4 százalékos visszaesése okozott; Afrikában és Ázsiában ezzel szemben jelentős növekedést ért el a cég.

A holland cég "kétszámjegyű" organikus profitnövekedést vár az év végére, ám óvatos a feltörekvő piaci sörfogyasztás növekedésével kapcsolatban.

HOZZÁSZÓLÁSOK