Nagy változás érik a brit autópiacon

Teljesen lecserélné a brit autóállományt a kormány, már konkrét dátum is van, amikortól nem lehetne benzines és dízel autókat értékesíteni a szigetországban.
Szász Péter, 2017. július 26. szerda, 07:00
Fotó: Napi.hu

Nagy-Britanniában 2040-től megtiltják a benzin- és dízelüzemű új személyautók és furgonok értékesítését - írja az MTI.

A szerdán bejelentett terv a brit kormány szélesebb körű, összesen 3 milliárd font (több mint ezermilliárd forint) költségvetéssel előirányzott több évtizedes környezetvédelmi programjának része. Az intézkedés elsődleges célja, hogy a 2040-es évtizedtől már csak elektromos, illetve hibrid üzemű autók kerülhessenek forgalomba Nagy-Britanniában.

A brit kormány a különösen szennyezőnek tartott dízelautók számát már az átmeneti időszakban is csökkenteni kívánja. A szerdán ismertetett stratégia részeként hamarosan konzultáció kezdődik egy olyan kompenzációs rendszer esetleges kidolgozásáról, amelynek alapján a dízelüzemű személyautók tulajdonosai költségvetési vagy önkormányzati támogatást kapnának járműveik lecseréléséhez. Ez a program - ha a kormány úgy dönt - már 2020-tól elkezdődne.

A dízelmotorral szerelt autók száma Nagy-Britanniában az elmúlt másfél évtizedben a háromszorosára emelkedett, és tavaly elérte a 10 milliót. A korábbi kormányok a dízelüzemanyag adójának csökkentésével még ösztönözték az ilyen járművek vásárlását az alacsonyabb fogyasztás és a kisebb széndioxid-kibocsátás miatt, ám az elmúlt években elvégzett vizsgálatok kimutatták, hogy jelentősen nőtt a dízelmotorok egyéb szennyezőanyagai okozta megbetegedések és halálesetek száma a legszennyezettebb levegőjű országrészekben, köztük Londonban.

A BMW német autógyár nem sokkal a kormányzati tervek ismertetése előtt bejelentette, hogy 2019-től elkezdi a népszerű Mini modellek elektromos változatának gyártását Oxford mellett működő üzemében. Az elektromos motorokat Németországban gyártják majd, és onnan szállítják az angliai összeszerelő üzembe. A BMW tulajdonában lévő cég évente 360 ezer Minit állít elő.

Nemrégiben a francia kormány is bejelentette, hogy 2040-ig megtiltja az új benzin- és dízelüzemű autók franciaországi értékesítésé

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

na4, 2017.07.26 10:00

@666ORDOG666: Nos ne velem vitatkozz, hanem ővele: Friedrich Indra közlekedésmérnökkel.

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/01/24/veszelyes_tevut_a_villanyauto/

Én inkább neki hiszek. Te csak vegyél nyugodtan elektromos autót, én maradok a jól bevált diesel-nél.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

666ORDOG666, 2017.07.26 08:38

@na4:
Kedves na4 !
Mindenki véleményét tiszteletben szoktam tartani, de ez az épületes vélemény kiverte nálam a biztosítékot.
Mielőtt elkezdeném a felvilágosító munkát, megkérdezném hogy az olajmultik kp. fizetnek ezért a baromságért, vagy a lázálmodat minden anyagi ösztönző nélkül eszed közkinccsé.
Válaszod beérkezése után, annak függvényében, mint a témában jártas szakember ( villamos mérnök ) elő fogok adni pár műszaki tény megállapítást.
Üdv: az Ördög.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2017.07.26 08:16

Pár év múlva pedig majd kiderül, hogy az akkumlátorgyártás és feldolgozás milyen mérhetetlen környezeti károkat okozott. Idióták. Tényszerű, fizikai alapokon, műszakiak által megfogalmazott vélemények helyett megint a divat dönt. Már az eleve gyanús, hogy 1km út megtételének költségeit tekintve az elektromos autók messze vesztésre állnak a hagyományosokhoz képest. Addig amíg az elektromos energia gyors és nagy mennyiségű tárolása nem megoldott, addig ez így is marad.addig
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html