Nehezebb lesz kárpótláshoz jutni a légitársaságoktól

Jelentősen szigorítaná az Európai Unió a légi utasok kártérítéséről szóló irányelvet, az utasoknak nehezebb lenne kompenzációt kérni a légitársaságtól.
Rácz Gergő, 2020. február 14. péntek, 14:19
Fotó: Reuters

A javaslat lényege, hogy sokkal többet kellene egy járatnak késnie ahhoz, hogy az utas kártérítést kérhessen. A horvát elnökség által beterjesztett módosítás szerint az 1500 kilométert meg nem haladó utak esetében a mai kettő helyett öt, az 1500 és 3500 kilométer közöttieknél három helyett kilenc, míg a 3500 kilométeresnél hosszabbak esetében négy helyett 12 órát kellene késnie a járatnak ahhoz, hogy az utas kompenzációt kérhessen - írja a Politico szaklap nyomán az MTI.

Ugyanezek a feltételek vonatkoznak a törlésre is, vagyis a légitársaságnak biztosítania kell az alternatív eljutás lehetőségét, és kártérítést csak akkor kaphatna az utas, ha 5, 9, vagy 12 órát késett a járata.

A javaslat szerint az államilag támogatott járatok utasai nem kérhetnek semmilyen kompenzációt, és nem vonatkozik a kártérítési kötelezettség azokra az összeköttetésekre sem, amelyeket az unió földrajzi peremén lévő, vagy 1 milliónál kisebb éves utasforgalmat bonyolító repülőterekről, vagy repülőtérre indítottak. Azt a javaslat nem részletezte, hogy pontosan melyek a földrajzi peremterületek.

A horvát elnökség módosítása szerint abban az esetben sem jár kártérítés, ha az utas csatlakozó járattal érkezik Európába, és a gép az unión kívüli légtérben szenvedte el a késést.

A kártérítés összegét a javaslat nem módosítja.

A légitársaságok a jelenleg érvényes irányelvvel szemben többször is nemtetszésüket fejezték ki, mivel állításuk szerint a kompenzáció összege sok esetben meghaladja a jegy árát.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Koronat_Orsosra_Mozgalom_2, 2020.02.14 22:32

EU=maffia! Jól tették az angolok hogy kiléptek ebből az ócska, sarcoló maffiából!

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2020.02.14 22:16

Hasznosan lobbiztak a légitársaságok Brüsszelben. Gondolom a javaslat benyújtóját anyagilag is támogatták.
A légitársaságok eddig is próbálták elsunnyogni a fizetést, de ezután erre még kevésbé lesz szükség.
Eddig legalább a jelenlegi rendszer az utas érdekeit tartotta szem előtt, most a légitársaság kerül nyerő pozícióba.
Pedig a jelenlegi rendszer nem taszította veszteségbe a cégeket tehát nincs kényszer arra, hogy emiatt módosítsanak az egészen.
Horvát elnökség jegyzi a módosítást, azok akik saját vádjuk alapján állami szinten kerültek korrupciós botrányba a MOL-al illetve MOL vezér Hernádival.
Nehéz nem elhinni, hogy a Horvát felső vezetés nem anyagi ösztökélésre akarja ezt az légiutasok érdekeit védő törvényt módosítani.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html