Nem vártan javult a fogyasztói hangulat az USA-ban

Márciusban hirtelen 82,3 pontra emelkedett a Conference Board fogyasztói hangulatindexe az Egyesült Államokban. A piac előzetesen csak 78,6 pontra számított volna.
portfolio.hu, 2014. március 25. kedd, 15:45
Fotó: Reuters

Meglepően jól alakult a Conference Board márciusi felmérése szerint a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban. A hangulatindex értéke egészen 82,3 pontig emelkedett a februári (felülvizsgált) 78,3 pontos szintjéről. A Reuters által felmért piaci konszenzus pusztán 78,6 ponton való stagnálásra számított volna.

Az aktuális környezet megítélésére vonatkozó alindex enyhén romlott márciusban. Jelenleg 80,4 ponton álla februári 81,7 pontot követően.

Jelentősen javultak viszont a várakozások. A fogyasztók sokkal optimistábban tekintenek a jövőbe, mint februárban: az alindex értéke 83,5 pontig emelkedett a múlt havi 76,5 pontos szintjéről.

Fogyasztói bizalmi index
A Conference Board havi rendszerességgel 3000 háztartást kérdez meg arról, hogy hogyan értékeli az aktuális üzleti és foglalkoztatottsági helyzetről, illetve a következő hat hónap üzleti, foglalkoztatottsági, és jövedelmi kilátásairól. Az eredményeket a hónap utolsó keddjén teszik közzé. A jelentés a főindex mellett két alindexet tartalmaz: a jelenlegi helyzet megítélését tükröző, és a várakozási alindexet. Előbbi 40, utóbbi 60 százalékos súllyal szerepel a főindexben.

Általánosságban véve (1) a fogyasztói bizalom korrelál a fogyasztással, az együttmozgás azonban havi szinten nem minden esetben látszik, (2) az öt pontnál nagyobb elmozdulások jelentősek.

HOZZÁSZÓLÁSOK