Öldöklő harc kezdődött Oroszországban

Oroszországban elindult a piaci verseny azért, hogy melyik cég legyen az orosz Amazon, azaz a legnagyobb internetes kereskedő. A járvány felgyorsítja az e-kereskedelem terjedését.
Barabás Júlia, 2020. október 31. szombat, 07:40
Fotó: Getty Images

A koronavírus járvány miatt nagyon sok orosz megváltoztatta szokásait, és - ami azelőtt nem nagyon volt divat - az interneten kezdett el vásárolni. Az országban ugyanakkor hiányoznak az e-kereskedelem nagy cégei, ám sebaj, az ágazat az Amazon mintájára akarja ezt pótolni - derül ki a lengyel Rzeczpospolita beszámolójából.

A koronavírus-járvány mintegy 10 millió orosz vásárlót vonzott az internetre azt követően, hogy a kormány tavasszal két hónapra szabadságra küldte az országot és elrendelték az üzletek részleges bezárását. Ennek eredményeként a Data Insight piackutató cég előrejelzése szerint Oroszországban 2020-ban 44 százalékkal nő az internetes értékesítés, ami összesen 32 millió dollárt forgalmat jelent.

Ugyanakkor nem kedvez az e-kereskedelemnek, hogy Oroszország a világ területileg legnagyobb országa, ahol messze nem olyan jó a közlekedési infrastruktúra, mint a fejlett országokban.. A legnagyobb orosz e-kereskedő jelenleg a Wildberries, ám a piacnak csak 13 százalékát birtokolja. Ezen az sem sokat változtatott, hogy idén megkétszerezte eladásait. Az Amazon az USA-ban 50 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.

A Gazprombank elemzője, Marat Ibrahimov szerint az érintett cégek erősödtek a járványnak köszönhetően, és a jövőben 2-3 nagyvállalat fogja uralni az orosz online-kereskedelmet. E verseny legesélyesebb indulói az említett Wildberries mellett az Ozon és a Yandex. A piac növekedését jelzi, hogy 2020-ban a kiskereskedelmi eladások több mint 10 százalékát bonyolították le az e-kereskedők, míg tavaly még csak hat százalék volt ez az arány.

HOZZÁSZÓLÁSOK