Óriási játszma kezdődött az autósok pénztárcájára

Miután nagyjából kialakult az egyensúly a fekete arany világpiaci kereslete és kínálata között, óriási játszma kezdődött a nagy olajtermelők között annak eldöntésére, hogy tovább drágítsák-e az olajat vagy sem. Az autósok a pénztárcájukon fogják tapasztalni a meccs alakulását.
Komócsin Sándor, 2018. június 16. szombat, 18:48
Fotó: Shutterstock

Vlagyimir Putyin orosz államfő és Mohammed bin Szalman szaúd-arábiai koronaherceg külön találkozón egyeztet az olajpiaci kínálat szabályozásáról a június 22-ei OPEC-csúcstalálkozó előtt - adta hírül a CNBC. A világ két legnagyobb olajtermelőjének döntő befolyása van arra, hogyan folytassák a OPEC és a kartellen kívüli olajtermelők együttműködését a kitermelés szabályozásában. Az olajkínálat korlátozásával elérték, hogy a 40 dollár/hordós szintről 66-70 dollárra menjen fel a fekete arany ára.

Falkavezérek

Akármilyen színjátékot is produkálnak az olajtermelő országok, végül az oroszok és a szaúdiak döntik el, mi lesz - véli Helmina Croft az RBC bank árupiaci stratégája. Nem kényszeríthetik a többi OPEC-tagállamot, hogy kövessék őket, de annyival nagyobb az exportkapacitásuk náluk, hogy azt tesznek, amit akarnak. Ma már gyakorlatilag társvezetőként irányítják az OPEC-et - véli az elemző.

A jövő heti csúcs éles vitákat ígér, mivel Irak, Irán és Venezuela fenn akarja tartania kitermelés korlátozását, míg Szaúd-Arábia és Oroszország növelné, mert nem akarják, hogy a magas olajárnak köszönhetően betegre keressék magukat az amerikai olajpala-kitermelők, miközben ösztönzik a relatíve olcsóbbá váló alternatív energiák terjedését

Becslések szerint a felek közti alkudozás végeredménye a kínálat napi félmillió hordós növelése lehet szeptembertől, ám itt kissé bonyolultabbá válik a probléma, ugyanis Szaúd-Arábia, Kuvait és az Egyesült Arab Emírségek beérnék ennyivel, ám Oroszország többet, egymillió hordós többletet akar, mégpedig minél előbb.

Beszólt Trump is, beszóltak neki

Donald Trump, az Egyesült Államok garabonciás elnöke a napokban szükségét érezte annak, hogy megjegyezze: még mindig túl drága az észak-amerikai WTI kőolaj. A 66 dollár/hordós ár mögött már megint az OPEC áll (nemrégen még 72 dollárt kellett fizetni a WTI hordójáért) - írta twitterüzenetben rajongóinak. Edward Morse a Citigroup elemzője szerint fontos, hogy mind Washington, mind Moszkva nyomást gyakorol az olajár leszorítása érdekében.

Teheránban azonban már nem ilyen megértőket. Ott úgy látják, hogy az amerikai elnöknek nem kellene panaszkodnia a magas ár miatt, amikor nyomást gyakorol két OPEC-országra, Venezuelára és Iránra is, akadályozva olajexportjukat.

További bonyodalom

Még tovább árnyalja a képet, hogy Oroszországon belül sincs teljes egység a teendőket illetően. Az orosz vállalatok egyenesen a kitermeléskorlátozási egyezmény feladását akarják, hogy felpörgethessék tevékenységüket, mert az adózásuk a minél nagyobb árbevétel elérésére ösztönöz. Emellett vannak olyan új, kiaknázatlan olajmezőik, amelyeket szívesen bevonnának a termelésbe.

Morse szerint Putyin igyekszik erősíteni az újsütetű szaúdi-orosz szövetséget, miközben országa cégei panaszkodnak a kitermelési megállapodásra, ugyanis hiába emelte meg ez a fekete arany árát, ennek inkább a költségvetés látta a hasznát, mint az olajipar.

Az oroszok jelenleg kicsit több olajat visznek a piacra, mint amennyit a kitermeléskorlátozási megállapodásban vállaltak, míg a szaúdiak kicsit kevesebbet. Az előbbiek emellett kihagyták az egyezség betartását áttekintő miniszteri bizottság legutóbbi ülését. Kezd elegük lenni a megállapodásból - vélik szakértők.

A fotó forrása: Shutterstock

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

V0LE, 2018.06.18 22:12

@Luftschutzbunker_Zwei: "Tehát, nemhogy töredékébe kerülne a dodzsemed feltöltése mint egy tisztességes benzines autóé, hanem TÖBBE kerül... "


Cefre-cefre, mar megint tokon rugtad magad es meg orulsz is neki :DDD

Elsozor is Model X -rol volt szo, nem Model 3 -rol, de vegulis mindegy. A lenyeg, hogy ezzel a seekingalpha -s gagyi oldaladdal mar tobbszor befurodtel. A cikk ugyan rovid, de szerencsere tele van hazugsagokkal. Mar a cim is az, mivel benzines autorol van szo, aztan a cikkben mar kis fos hybrid kocsival szamolnak. AMirol mellesleg azt allitja a cikkiro, hogy fele annyiba kerul mint a Model 3, ami eleg nagy hazugsag.

A hab a tortan, hogy az amerikai benzinarakkal szamol, ami ugyebar a fele az europai es kanadai araknak, tehat ezekben az orszagokban a szaros hybridjuket is ketszer olyan draga tankolni mint a Teslat. Raadasul a majom $2.65 -os benzinnel szamol, ami reg lehetett, mert $3 alatt nem talaltam gasbuddy -n, amit naponta frissitenek.

Szoval ez orbitalis cumi cefrecske, de azert csak probalkozz ;DDDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krax+, 2018.06.17 23:35

@Luftschutzbunker_Zwei: "Már látom VOLE urat, ahogy 100 kilométerenként 50 percig tölti a vadonatúj Tesláját... már ha talál töltőállomást, azaz nem megy messzire a városból...."

Na mizu vén alkesz IQ nuku mint fizetett troll, rád szóltak a fönokeid, hogy még kevés a mai kommented, és nem kapsz fizut? :)
Látszik, hogy nálad az IQ nuku, mert akkor hülyeségeket írkálsz le, hogy rossz olvasni! :)
Te IQ nuku, az elektromos autókat leginkább a városi közlekedésekre veszik a munkába járáshoz, bevásárláshoz, rövidtávú utakhoz stb...
Én napközben látom, a nyilvános töltőkön logó autókat, akinek a tulaja vagy éppen dolgozik, vagy éppen vásárol, vagy egyéb ügyet intéz, tehát nyugodtan töltheti az autóját időkorlát nélkül!:)
Viszont ez rád nem hiszem hogy jellemző lenne, mert te mint IQ nuku, lennél olyan idióta, hogy hosszútávú útra nem egy minimum hibriddel indulnál el! Ha, ha, ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Luftschutzbunker_Zwei, 2018.06.17 22:42

@Luftschutzbunker_Zwei: kiemelés az előző kommentből:

Owners who use the urban stations will see 45 to 50-minute wait times for an 80-percent battery charge, according to the automaker.


Már látom VOLE urat, ahogy 100 kilométerenként 50 percig tölti a vadonatúj Tesláját... már ha talál töltőállomást, azaz nem megy messzire a városból....

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Luftschutzbunker_Zwei, 2018.06.17 22:38

https://www.greencarreports.com/news/1113439_tesla-model-3-fast-charging-at-superchargers-will-not-be-free

Tesla Model 3 fast-charging at Superchargers will not be free

Sean Szymkowski

Oct 25, 2017


Before production of the Tesla Model 3 began, company CEO Elon Musk promised Tesla would offer owners some sort of free Supercharger use.

Specifically, Musk said, "free long-distance charging is [included]," which led many reservation holders to believe they would receive free Supercharger credits, just as owners outside of the Model S and Model X referral program earn.

Now, it appears Tesla has no plans for any sort of free Supercharger use for Model 3 owners, despite Musk's comments last year.


A Model 3 customer took to Twitter after Tesla billed him for 42 kilowatt-hours of energy at a local Supercharger station, claiming he received no free-charging credits.

Following the owner's tweets, Tesla confirmed to Electrek the company has no plans to hand out Supercharger credits to Model 3 owners.

While the current credits equal about $80 per year worth of charging time, at $0.20 per kwh, the bigger issue is the higher cost of ownership some Tesla Model 3 owners will face.

It begs the question of how owners might cope if Tesla restructures its Supercharger station use again, or it decides to raise charging rates.

According to Seeking Alpha, owning a Model 3 for 10 years might include an additional $1,000 worth of expenses owners likely didn't expect because they thought at least some fast charging would be free.

Few expected Tesla to offer unlimited free charging for the automaker's first mass-market offering, but the lack of some type of charging credit might leave a few potential Model 3 owners sour.

Tesla once envisioned its network of Supercharger stations as a long-distance safety net for its owners, with most charging to occur at home.

Over time, a few owners have nonetheless flocked to Supercharger stations to charge their cars for routine use.

The speed of charging, and the fact that it's free for many Model S and Model X owners, have proved alluring.

Tesla is now expanding the Supercharger network into urban areas, though city-center stalls will boast 72-kilowatt power, lower than a traditional Supercharger station along a highway.

Owners who use the urban stations will see 45 to 50-minute wait times for an 80-percent battery charge, according to the automaker.

While it seems unlikely the lack of free charging programs will sway many with Model 3 reservations to cancel, it does represent somewhat of a broken promise from Musk himself.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Luftschutzbunker_Zwei, 2018.06.17 22:30

@V0LE: "az aram ara nem ingadozik ugy mint a benzin, es a toredekebe kerul egy teljes feltoltes."

Megint ráfaragtál, ostoba:

Tesla Model 3 Costs More To Charge Than A Gasoline Car

https://seekingalpha.com/article/4160351-tesla-model-3-costs-charge-gasoline-car

Tehát, nemhogy töredékébe kerülne a dodzsemed feltöltése mint egy tisztességes benzines autóé, hanem TÖBBE kerül...

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html