Panaszkodnak a lengyel boltok is

Nem csupán a vasárnapi kereskedelmi tilalom csökkenti a lengyel áruházak forgalmát, hanem az is, hogy a vevők náluk nézik ki az árut, de az interneten veszik meg.
Barabás Júlia, 2019. június 20. csütörtök, 16:19
Fotó: Getty Images

A lengyel gazdasági kamara vizsgálata szerint a kereskedelmi központok forgalma évi 125,9 milliárd zloty, ami a teljes 436,8 milliárd zlotys kiskereskedelmi forgalom jelentős része. Az elmúlt évben azonban a kereskedelmi láncok veszítettek súlyukból mind vendégeik száma, mind forgalmuk tekintetében. A magyarázat a vasárnapi kereskedelmi tilalom volt, ám ezzel nincs vége a rossz híreknek - írja a Rzeczpospolita.

Először is a megengedett nyitva tartások száma a tavalyinak a fele: havonta csak egy vasárnap. Ennek hatására a forgalom 5,7 százalékkal csökkent - derült ki a ShopperTrak Index Poland adataiból. Másodszor a kereskedelmi központok azzal szembesülnek, hogy a vevők kiállítási szalonként kezelik a nagy üzleteket: csak azért mennek be, hogy megtekintsék az árut, majd az interneten vásárolnak. Becslések szerint már 4,1 millióan teszik ezt, míg, 2,3 millióan fordítva cselekednek.

HOZZÁSZÓLÁSOK