Panaszkodnak a Tescóra, robbant a Lidl a lengyeleknél

Kiborította dolgozóit béremelési javaslatával a lengyelországi Tesco. A Szolidaritás szakszervezet sztrájkkal fenyegetőzik az elvárásaitól jóval elmaradt ajánlat miatt. A Lidl eközben lehengerlő reklámoffenzívát folytat.
Barabás Júlia, 2017. május 8. hétfő, 18:24
Fotó: Napi.hu

A Tesco lengyelországi hálózatában régóta folyik a harc a bérek emeléséért. Négy hónapos vita után a cég vezetői előálltak eső és, mint közölték, utolsó ajánlatukkal: bruttó 42,97 zloty (3200 forint) béremelést határoztak el - tudósított a wyborcza.pl. A Szolidaritás szakszervezet sztrájkkal fenyeget.

A szakszervezet oldalán közzétett ajánlatra a munkavállalók szervezete úgy reagált, hogy az kisebb, mint a 2017-es minimális béremelés. Felháborító, hogy a dolgozóknak a nehéz munkáért, az egyre növekvő kötelezettségekért, a céghez való lojalitásért és elkötelezettségért ezt az összeget ajánlották.

Vendégmunkások a boltokban

A január óta folyó bérvitában a dolgozók képviselete bruttó 350 zlotyval többet követelt mindenkinek és 200 zlotyt a vezető beosztásúaknak. Ezt a Tesco azzal az érvvel vetette el, hogy majd április-májusban lesz a kérdés időszerű. A Tesco dolgozói szerint a lengyelországi áruházláncok összehasonlításában az ő jövedelmük a legalacsonyabb.

A Szolidaritás szakszervezet közölte, hogy ha a megbeszélések ilyen fiaskóval zárulnak, készen állnak a sztrájkra. Ez az összeg csak a dolgozók szájának befogására elég, de ellentétes hatást ért el.

A Tesco egyre gyakrabban vesz fel ideiglenesen vendégmunkásokat, többek között ukránokat - mondta a Tesco Polska Szolidaritás szervezetének vezetője. Szerinte a személyzet így is a minimálisra csökkent, a vevők panaszkodnak, nincs kitől segítséget kérniük.

Szórja a pénzt a Lidl
A lengyelországi Lidl kereskedelmi hálózat csak áprilisban több mint 44 millió zlotyt (3,2 milliárd forint) adott ki tévés reklámokra. Az országban rendkívül népszerű portugál Biedronka hálózat csak 29 milliót költött - idézte a Nielsen cég adatait a gazeta.pl. A Lidl idei kiadása jóval meghaladták a tavalyit. A következő kampányban szmörfök szerepelnek majd, akik a német hálózat boltjaiban vásárolnak. A vevők, amennyiben 50 zloty értélben vesznek termékeket az üzletben, kapnak egy ilyen kis figurát. A Lidl költötte tavaly a legtöbbet reklámra a lengyeleknél, a 2. helyen a Biedronka állt.

HOZZÁSZÓLÁSOK