Pofon az áruházaknak, van esély a kisboltok feltámadására

Miközben Magyarországon tovább folytatódik a kisboltok mélyrepülése, Lengyelországban éppen ez az a kiskereskedelmi forma, amely feljövőben van. A lengyelek elég szépen költöttek az elmúlt hónapokban, pénzük nem kis részét a kicsi boltokban verték el.
Barabás Júlia, 2017. május 31. szerda, 13:04

Dacára annak, hogy a nagy kereskedelmi hálózatok újabb és újabb akciókkal, reklámokkal, kedvezményekkel várják vásárlóikat, nő a kisboltok forgalma Lengyelországban: az áprilisi adatok szerint idén 5,7 százalékkal nagyobb forgalmat értek el, mint 2016 áprilisában - írta a gazeta.pl.

A vevők ezekben a boltokban egy vásárlás alkalmával átlag 13,66 zlotyt (1000 forint) adnak ki - ez 14,6 százalékkal több a tavalyinál. Lehet, hogy ez adta az ötletet az Állami Erdőgazdaságoknak, hogy kisbolthálózatot kellene nyitniuk, amelyekben saját termelésű mézet, gombát, áfonyát és vadhúst árulhatnának.

Az áprilisi értékesítési adatokkal ezzel együtt óvatosan kell bánni, mert hatással lehetett rájuk a húsvéti készülődés: a fűszerekre és kulináris termékekre 12 százalékkal többet adtak ki a vevők, mint márciusban. Az alkoholok eladása hét százalékkal, ezen belül a tiszta vodkáé tíz százalékkal, a boré 21 százalékkal, az ajándéknak szánt Whiskyk forgalma 23 százalékkal bővült.

A húsvét miatt nagyot nőtt az édességek iránti kereslet: a lengyelek 60 százalékkal több csokitojást vásároltak idén, mint az elmúlt év azonos időszakában, a csokoládék eladása átlagosan 13 százalékkal emelkedett.

HOZZÁSZÓLÁSOK