Rekorddal zárt a Bentley és a Rolls-Royce

Mind a Bentley, mind pedig a Rolls-Royce rekordévet zárt 2013-ban. A brit luxusautókra elsősorban a kínaiak és a közel-keletiek éhesek.
, 2014. január 9. csütörtök, 11:45
Fotó: Napi.hu

Sorozatban negyedik évét zárja rekorddal a Rolls-Royce. A brit luxusmárka tavaly 3630 autót értékesített, másfél százalékkal többet, mint 2012-ben. A luxusautók iránti kereslet-növekedést mutatja, hogy 2007-ben még az 1010 eladott példányt ünnepelték újkori rekordként a britek.

Nem meglepő, hogy ezzel a teljesítményével a Rolls-Royce továbbra is a 200 ezer eurós autópiac vezető szereplője. A márka két legnagyobb piaca az Egyesült Államok és Kína, utóbbi országban egy év alatt 11 százalékkal tudták növelni eladásaikat. Ebben a tekintetben mégsem Kína, hanem Közel-Kelet a rekorder, ahol tavaly 17%-kal több Rolls-ot adtak el, mint egy évvel korábban. A fokozott érdeklődésben a Wraith-nek is szerepe van; az új modell a Rolls-Royce eddigi legsportosabb modellje, ennek megfelelően hatalmas iránta a kereslet. Torsten Müller-Ötvös, a márka vezérigazgatója a Bloombergnek elárulta, hogy az alapáron több mint 280 ezer euróba (kb. 84 millió forintba) kerülő Wraith-re a teljes gyártókapacitást eladták júniusig és számos olyan vevő van köztük, akiknek ez a kupé lesz az első Rolls-Royce-a.

A kereslet növekedése miatt száz új alkalmazottat vesznek fel a goodwoodi üzembe, így már több mint 1300 embernek ad munkát a BMW tulajdonában lévő Rolls-Royce. Jelenleg két modellcsalád - a Ghost és a Phantom - közül lehet választani, előbbi indulóára 263-, utóbbié 403 ezer dollár.

A Rolls-Royce egyetlen konkurense a Bentley is rekorddal zárta a tavalyi évet. A Volkswagen tulajdonában lévő luxusmárka 10 120 autót adott el 2013-ban, amiben jelentős szerepet játszik, hogy a Rolls-nál átlagosan lényegesen kevesebbet kérnek érte. A Bentley csak Kínában eladott 2191 autót, de a brit piacon is 1381-re találtak gazdát, 25 százalékkal többnek, mint egy évvel korábban. Ennél is nagyobb mértékben, 45 százalékkal sikerült növelniük az eladásokat a Közel-Keleten, ahol 1185 autót adtak el. Wolfgang Schreiber, a márka vezetője mindezek után azt is megerősítette, hogy a márka mérnökei jelenleg egy tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt szabadidő-autón dolgoznak, aminek piacra dobása jó eséllyel további eladás-növekedést eredményez majd.

HOZZÁSZÓLÁSOK