Nyáron is sokat késnek majd a repülők - IATA-elnök

Az újonnan felálló Európai Bizottságnak kiemelten kellene foglalkoznia a légiközlekedés problémáival, elsősorban a kapacitások szűkösségével - közölte a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA).
Szász Péter, 2019. június 1. szombat, 10:43
Fotó: Getty Images

Az infrastruktúra fejlesztésének üteme nem éri el az utasforgalom 4-6 százalékos éves bővülését, ezért egyre több lesz a túlzsúfolt repülőtér Európában - idézi az MTI Rafael Schvartzmant, az IATA európai régióért felelős elnökét.

A légitársaságok hatékony és fenntartható üzemeltetése miatt kiemelten fontos az infrastruktúra, de ez Európában elmaradott. A légiforgalmi irányítók kapacitáshiánya miatt tavaly megduplázódott a késések száma az előző évhez képest, és a nyáron is hasonlóra kell számítani. Rafael Schvartzman emiatt az egységes Európa égbolt kezdeményezés mielőbbi bevezetését szorgalmazta, amely csökkentené a forgalomirányító szolgálatok számát és rövidítené a két repülőtér közti útvonalat is.

37 szolgáltató üzemel Európában, az útvonalak töredezettek, a kiinduló és célállomás között több, szükségtelen töréspontot is tartalmaz. Ha ezeket megszüntetnék, akkor hatékonyabb lehetne az európai légiforgalom irányítása és évi 18 millió tonnával csökkenne a légiközlekedés szén-dioxid-kibocsátása - tette hozzá.

Az egységes Európai égbolt az Európai Unió koncepciója a forgalomirányítás megújítására, de több tagállam nem támogatja, mert több légiforgalmi irányító szolgálat megszűnésével járhat.

HOZZÁSZÓLÁSOK