Egyre több európai város vezet be 30-as sebességkorlátozást

Egyre több európai város vezetett be, vagy tervez bevezetni általános 30 kilométer per órás sebességkorlátozást az eddigi 50 helyett. Most Párizson a sor.
Szász Péter, 2020. október 30. péntek, 13:56
Fotó: AFP

A francia főváros 2021-től tenné általánossá a 30 kilométer per órás korlátozást, az intézkedésről most indítottak társadalmi konzultációt - írja az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC).

A sebességhatárok csökkentését Anne Hidalgo, a város polgármestere már megválasztása előtt megígérte. A városban természetesen most is vannak nagy 30-as zónák, de a döntést követően ez lesz az általános korlát. Ez alól a körgyűrű természetesen kivételt képez.

Nem csak Franciaország készül hasonló lépésre. A spanyol kormány azt ígérte, hogy ők is előkészítik a szabályozást, hogy a városi utakon 30, vagy akár ennél is alacsonyabb sebességkorlátok legyenek, akár már jövőre.

Az észak-spanyolországi Bilbao nemrég azt jelentette be, hogy ők lesznek az ország első, 300 ezer lakosúnál is nagyobb városa, ahol általános lesz a 30-as korlátozás. Ez ugyanakkor nem jelent majd forradalmi változást, mert a baszkföldi város útjainak 90 százalékán már most sem lehet 50-nel menni.

Hollandiában is párbeszéd folyik a témában, és ha igazak a hírek, Brüsszelben is csökkentik a városi sebességet 2021-ben.

Az ETSC régóta szorgalmazza, hogy az európai városok csökkentség a megengedett legnagyobb sebességet. Ez növeli a biztonságot, javítja a levegő minőségét, a városközpontok jobban megfelelnek a kerékpárosok és a gyalogosok igényeinek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Agar, 2020.11.01 06:39

Párizsban vannak csak elektromos módon használható zónák is. JFYI
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Agar, 2020.11.01 06:37

Bartók Béla 33as tempóban zöldhullámos. Bringásként többször megelőzök ott autókat.
Nem értem miért jó ez. Ez a sok megállj-indulj csak lassít és fogyasztást nővel. Ha mindenki 30al menne ilyen helyen, az környezetkíkélőbb lenne.
Erre lesz használható az 5G! Könnyen meg tudja majd az autó mondani, mennyivel érdemes menni, hogy zöldön tudjon átmenni az autó és így üzemanyagot és kipufogó gázt spóroljon. Ez hosszú távon környezetkímélő lenne. (nem a korlátozás, hanem az IOT közlekedési lámpák)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

dakujeme, 2020.10.31 09:25

Ez már megint az undorító politikusok a nép érdekeinek képviselő látszatot fújják.
30 km/óra többszörös zaj és bűz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.10.30 20:00

Ez megint csak egy politikusi szemétkedés az autósok ellen.
1., Aki normálisan vezet, az figyel, nem okoz balesetet.
2., Aki barom, annak előírhatsz bármit. Mi van azokkal, akik eltiltás alatt vezetnek?
Mi van azzal mocsokkal, aki ellen eljárás van halálos baleset okozása miatt, s eltiltás alatt, új autóval rohangálva tesz vastagon a KRESZ-re? Az mit tart be?
És az ilyen sz@r alakok miatt szívóznak a rendesebbjével?
3., Tényleg környezetszennyező a lassúzás.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

karcsi1234, 2020.10.30 16:19

Tehát ezentúl csak 1-2.fokozatban mehetnek az autók. El tudom képzelni a hang hatást, és nagyobb fordulatszámon a fogyasztás is több lesz, környezetszennyezés......Ezen el kellene gondolkodni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html