Barack Obama amerikai elnök üdvözölte az öt hónapos küzdelem eredményes lezárását. A baleset következményeinek felszámolását irányító Thad Allen, a parti őrség nyugalmazott tengernagya kijelentette, hogy a cementdugó tartósságát tesztelő nyomáspróbát helyi idő szerint hajnali 5 óra 54 perckor hajtották végre.

Az elfojtás a tengerfelszín alatt 5,5 kilométerrel történt. A mentesítő fúrás csütörtökön érte el a kút alját. A cement befecskendezése pénteken kezdődött el és hét órán át tartott.

A kőolaj szivárgását július 15-én egy kitörésgátló süveggel sikerült lezárni. A BP augusztus 5-én a kút legfelső szakaszát zárta le egy betondugóval. Most, a járat alsó részének eltömítése után a lezárás véglegesnek tekinthető.


A Deepwater Horizon olajfúró platform április 20-i balesete után mintegy 4,9 millió hordónyi (780 millió liter) kőolaj ömlött a tengerbe, mintegy 16-szor annyi, mint amennyi a Exxon Valdez olajszállító tanker 1989-ben, Alaszkában bekövetkezett hajótörése után.


Az Egyesült Államok történetének legsúlyosabb természeti katasztrófája következtében a BP mintegy 70 milliárd dollárt veszített piaci értékéből. Brit vezérigazgatója, Tony Hayward belebukott az esetbe, posztjára az amerikai Bob Dudley-t nevezték ki.


A BP most várhatóan sokmilliárd dollárnyi bírság és büntetés kifizetésére kényszerül az amerikai kormány által ellene indított polgári peres (és talán büntetőjogi) eljárások következtében. A BP 32 milliárd dollárt különített el a baleset miatti felelősségének rendezésére, ám megfigyelők szerint ez akár kevésnek is bizonyulhat, ha a hatóságok megállapítják az olajtársaság vagy valamelyik partnerének büntetőjogi felelősségét.