A Napi Gazdaság hétfői számának cikke

Az Európai Unióban valamivel több mint 12 millió új autó talált gazdára 2011 januárja és novembere között, ami 1,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Az átlagot Németország javítja, ahol kilenc százalékkal bővültek az értékesítések, míg a többi autópiac zsugorodott − Olaszországban például több mint tíz, Spanyolországban majdnem 19 százalékos visszaesést regisztrált az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). Magyarországon 5,3 százalékkal, 41 ezer autó fölé emelkedtek az eladások, ám a szintén tízmilliós Csehország autósai 158 ezer új autót vezettek át, az ötmilliós Szlovákiában pedig majdnem 62 ezer autó talált gazdára. A gyártók versenyét vezető Volkswagen-csoport két százalékkal, 23 százalék fölé növelte piaci részesedését, míg a Renault és a Peugeot-Citroën, illetve a FIAT egy-egy százalékot veszített súlyából. A Toyota piaci részesedése négy százalék alá esett, míg a Nissané fél százalékpontot javulva már 3,4 százalék. A Honda értékesítései majdnem 20, a Suzuki eladásai 10 százalékkal zuhantak, miközben a dél-koreai Hyundai és Kia 10, illetve 11 százalékos bővülést ért el.

 

Márkasorrend
GyártóPiaci részesedés
Volkswagen23,2
Peugeot-Citroën12,6
Renault9,7
Opel/Vauxhall8,7
Ford8,0
FIAT7,1
BMW5,9
Daimler5,0
Toyota3,9
Nissan3,4
Hyundai2,9
Kia2,2
Volvo1,8
Suzuki1,3
Honda1,1
Forrás: ACEA