Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Kicsit nőtt a Szlovákiában előállított élelmiszerek aránya az ország boltjaiban - idézi a pozsonyi Új Szó a Szlovák Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kamara (SPPK) felmérését. Az SPPK novemberben a Tesco, a Lidl, a Coop Jednota, a Kaufland, a Terno, a Billa, a CBA és a Metro 54 üzletében mérte fel a hazai élelmiszerek arányát.

Azt az eredményt kapták, hogy az élelmiszerek átlagosan 40,18 százaléka származik hazai gyártótól vagy feldolgozótól. A javulás nem gyors: 2014-ben 38,87 százalék, 2017-ben 40,11 százalék volt ez az arány. Ugyanakkor a GfK piackutató társaság korábbi elemzése szerint 2011-ben még 50 százalék volt a hazai élelmiszerek súlya. Az SPPK szerint az optimális arány 60 százalék lenne.

Ez nem látszik lehetetlennek, hiszen a Coop Jednota üzleteiben a hazai élelmiszerek aránya már most eléri a 61 százalékot. A sor végén Lidl van 16 százalékkal. A polcokon levő tojásnak 74 százaléka származik hazai termelőktől, míg a zöldségnek csupán 21 százaléka.