A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke Szlovákiában az év útblokádokkal kezdődött, mivel a fuvarozók működésképtelennek és túl drágának találták a január elsejével bevezetett elektronikus útdíj rendszerét. Robert Fico szlovák kormányfő az országossá fajult akciók láttán január 11-én jelentett be engedményeket. Február végéig, az elektronikus útdíj mérési rendszerének finomításáig ingyenessé tették az első osztályú utak használatát, a gázolaj jövedéki adóját - ami a térségben a legmagasabb volt - februártól jelentősen csökkentették (a gázolaj literenkénti átlagára 1,14 euróról 1,00-1,01 euróra mérséklődött, azóta viszont már drágult). A Szlovák Fuvarozók Uniója az úthasználati díj növekedése miatt ugyan még február elején is útblokáddal fenyegetőzött, de a kezdeményezés néhány nap múltán elhalt, azóta panaszmentesen működik az elektronikus útdíj rendszere. Az olcsóbb gázolaj hatására a szlovák fuvarozók döntően már otthon tankolnak, mint Miroslav Kollár, a szlovák olajipari szövetség főtitkára közölte, a nagyobb forgalom csökkenti a kisebb adó okozta bevételkiesést. (A szlovák pénzügyminisztérium előzetesen úgy számolt, hogy a kisebb adó éves szinten 60-100 millió euró közötti kiesést okoz.) Eddig Szlovákián csak végighajtottak a kamionok, most viszont a csehek mellett már az osztrák és a magyar fuvarozók is megállnak tankolni, ami Kollár szerint nagyban hozzájárul ahhoz, hogy 10-15 százalékkal növekedhet a gázolaj forgalma.