Gigantikus autópálya épül

Több ország részvételével nagy autópálya épül, Kína új selyemútjával párhuzamosan Eurázsián át. Az új közlekedési folyosó nagy nyertese lehet Lengyelország.
Barabás Júlia, 2019. augusztus 4. vasárnap, 10:56
Fotó: Getty Images

Az orosz hatóságok zöld utat adtak annak a 8000 kilométer hosszú autópálya megépítésének, amely a kínai új selyemúttal párhuzamosan kötné össze Európát Kínával - írta a Business Insider Polska.

A hatalmas autósztráda 2000 kilométer hosszú orosz részének építése 12-14 évig tart és 600 milliárd rubelbe kerül. (Ez 2690 milliárd forint mai árfolyamon, ami a paksi bővítésre adott orosz hitel nagyságrendjébe esik - a szerk.) A pénzt állami és magánforrások bevonásával teremtik elő.

Az új négysávos út Fehéroroszországból indul, összeköti majd Minszket és Moszkvát. Keleten Kazahsztán felé folytatódik. Kína az új selyemút programmal, amelynek célja lerövidíteni a kínai áruk szállítási útvonalát Európába és Közel-Keletre, főként a vasúti és a vízi szállítás fejlesztését támogatja.

A költségek szempontjából a vasúttal nem versenyezhet a közút, ám a légi szállításnál nagy távolságra olcsóbb lehet. Az új autósztráda emellett tíz nappal rövidebb szállítási időt kínálhat, mint a vonat. A tengeri út Brüsszel és Peking között 20-45 nap, a vasúti 15-20 nap, a légi szállítás két napot vesz igénybe. Lengyelország tranzitországként is szép pénzt kaszálhat majd az új autópálya-folyosón. A vámoláson a varsó büdzsé közel hárommilliárd zlotyt (221 milliárd forint, a budapesti 4-es metró építési költségének fele) keresett 2018-ban.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Suzywong, 2019.08.04 21:51

végre megvalósul az álom és budapestről saigonba el lehet majd autózni pár hát alatt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2019.08.04 21:19

@matyi2010:
Logisztika...
A kozuti szallitas haztol hazig megy.
A vasuti pedig vagonban az allomasig. Normal esetben a vagont csak a celallomas kozeleben pakoljak ki, de a vagont parszor atkapcsoljak masik szerelvenyhez a rendezo palyaudvarokon.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Katalin Kormos, 2019.08.04 16:07

"Némi" orosz kárpótlás Lengyelországnak, az elszenvedett sérelmekért cserébe.
Egyébként ha kiépül az "Egy övezet, egy út" teljes infrastruktúrája, akkor máris létrejött a világ legnagyobb, egybefüggő, szárazföldi kereskedelmi útvonala. amely összeköti Eurázsiát, és idővel majd Afrikát is.
Mindez pedig, az atlantista Pax Americana végét fogja majd jelenteni....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix6, 2019.08.04 12:25

@matyi2010:
A többszöri átrakodás miatt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2019.08.04 11:42

Hogy lehet a vasúti szállítás időszükséglete duplája a közútinak?
Közepes vasúton, napi 2000 km-rel 4 napnak kellene lenni a Peking-Brüsszel távnak, nagysebességűn 1,5-2 napnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html