Tisztességtelen árképzéssel vádolják a Lidlt és a Rossmannt

Egy lengyel európai parlamenti képviselő tetemre akarja hívni a Lidlt az Európai Bizottság segítségével. Szerinte megengedhetetlen, hogy a kiskereskedő ugyanazért az áruért többet kér Lengyelországban, mint Németországban.
Barabás Júlia, 2017. december 14. csütörtök, 19:28

A lengyelországi kormánypárt, a Jog és Igazságosság (PiS) európai parlamenti képviselője, Kosma Zlotowski gyorsított eljárásban az Európai Bizottsághoz fordult azzal a kérdéssel: vajon ugyanannak a kereskedelmi hálózatnak ugyanazon termékéért más árat kell-e fizetni a különböző országokban, s ez nem tisztességtelen gyakorlat-e a vásárlókkal szemben? - adta hírül a Business Insider lengyel kiadása. Konkrétan a Lidl árairól van szó.

A Lidl saját márkás termékeit Lengyelországban átlag 10 százalékkal drágábban árusítja, mint Németországban. Az átlag mögött az áll, hogy az áruk 70 százaléka Lengyelországban drágább, 29 százaléka olcsóbb, és csupán egy százalékuk kerül ugyanannyiba. Elsősorban az élelmiszer a drágább, a háztartási tisztító és higiéniai szerek olcsóbbak.

Tudja a választ

A képviselő három kérdést tett fel az Európai Bizottságnak. Ez a gyakorlat megfelel-e az EU vásárlási politikájának, s vajon tisztességes kereskedelmet jelent-e? A bizottság szerint a vásárlók kaphatnak információt a kereskedelmi hálózattól ugyanannak a terméknek az áráról ugyanabban a hálózatban csak más tagországban? Végül a bizottság tervezi-e a probléma kivizsgálását, amelyet 2017 szeptemberében a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt jelentettek?

A lengyel képviselő szerin a különbséget nehéz megmagyarázni, ha a munkabéreket vagy a kereskedelmi tevékenység egyéb költségeit nézzük, a vállalatok szerint viszont nem.

Néhány hónapja a Rossmann is szóba került ugyanebben a témában. Az egyik vásárló összehasonlította a német és a lengyel árait a cégnek, és kiderült, hogy saját termékeik nagy része sokkal drágább a lengyeleknél, mint a németeknél. Az ügy a fogyasztóvédelem elé került, a Rossmann azzal védekezett, hogy Lengyelországban sokkal többet költ a promócióra, mint Németországban.

A nyitókép forrása: Google Maps

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

terabit, 2017.12.15 11:26

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zana, 2017.12.15 11:16

@terabit:
Rosszul ragoztál. Neked nem erősséged a magyar nyelv. Moszkvai tartótiszted nem eléggé nézett utánad!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2017.12.15 09:19

A szövegértés nem az erősségetek...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2017.12.15 08:51

De utána magam döntöm el, hogy melyiket veszem meg újra, ekkor már saját döntésemen alapul. Ugyanez a helyzet az ország zsírdisznójával kapcsolatban is. Vagy mégsem?? Milyen kapitalizmus az, ahol nincs "hasonló termék" miniszterelnök kategóriában?? Akkor ez nem kapitalizmus, hanem monopolium, azaz ellenfél nélküli zárt világ, amely ellentétes a kapitalizmus alaptanával.

Ha megértjük a fenti gondolatot, akkor maga a nép mindenestől a kapitalizmus "hasonló terméke", amelyben a "termékeknek" más és más ára van. Mindenki annyit ér benne, amennyije van. Így lehetséges az, a zsírosdisznó sokat ér, mert "sokja" van.

Szóval magyarok, lengyelek, csehek, stb. Ezt akartátok, a kapitalizmust. Megjött mint a bárányhímló gyerekkorban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2017.12.15 08:46

"A piac a résztvevők közti versenyen alapszik. A résztvevők célja a gazdasági kapcsolatok előnyeinek a megszerzése. Két szélsőséges formája a tökéletes piac és a monopólium, a kettő között helyezkedik el az oligopol piac. A tökéletes piacban semmi sem akadályozza újabb termelők és vevők be vagy kilépését. A szabad versenyes piacon egymáshoz hasonló termékeket állítanak elő. "

Szóval, ha én itt bemegyek a Lidl-be, aztán az Edeka-ba, majd a Penny-be, utána az Aldi-ba és bár más és más csomagolású de ugyanolyan fajtájú és minőségű felvágottat veszek különböző árakon, akkor szembetalálkoztam a kapitalizmus alaptanával.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html