Tovább gyengülhet az amerikai fogyasztói bizalom

A michigani egyetem által számított fogyasztói bizalmi index áprilisi, előzetes értéke 87,8 lett, azaz több mint hét éves mélypontjára esett. Márciusban a mutató még 91,5 ponton állt, s a várakozásokban 90,9 pont szerepelt.
Ádám Viktor, 2001. április 12. csütörtök, 16:35
Fotó:

Az index a februári 90,6 ponthoz képest a harmadik hónapban még emelkedett, ráadásul a Conference Board által számított mutató márciusban egyenesen kiugró javulást jelzett. A héten a Bloomberg által közzétett index a fogyasztói bizalom stagnálására utalt.
Mindezt elemzők úgy értékelték, hogy az USA gazdaságának motorját jelentő fogyasztói költekezés valószínűleg túljutott a mélyponton, ám az optimizmust a michigani egyetem legfrissebb jelentése minden bizonnyal lehűti.
Szakértők immár azon a véleményen vannak, hogy a kedvezőtlen munkaerőpiaci adatok - azaz a friss munkanélküliek számának öt éves csúcsra emelkedése, illeve a munkahelyek megszűnése - nyomán várhatóan tovább fog csökkenni a fogyasztói bizalom.

HOZZÁSZÓLÁSOK