Új verda a fa alá - slágertermékek karácsonykor

Hasonló a régiós országok lakosságának ízlése, ha a karácsonyi ajándékozásról van szó, Magyarországon nő a drágább elektronikai termékek kereslete, Szlovákiában viszont vannak, akik új autóval lepik meg magukat.
Barabás Júlia, 2018. december 24. hétfő, 17:00
Fotó: Napi.hu

Szlovákiában a lakosság több mint 60 százaléka mobiltelefont, táblagépet, laptopot, televíziót, dvd-lejátszót, játékkonzolt vagy egyéb elektronikai cikket ajándékoz szeretteinek - derül ki a pozsonyi Új Szó régiós körképéből.

Ez a trend az összes környező országra jellemző. Csehországban például az emberek 70 százaléka választ elektronikai cikkeket a karácsonyfa alá. A szórakoztatóelektronikai cikkeket a háztartási gépek követik - Szlovákiában például minden harmadik család ilyet is vesz karácsonyra. Bútorokkal a megkérdezettek 12 százaléka lepi meg magát és nagyjából ugyanennyien fizetnek elő egy kirándulásra a szeretteiknek. Van egy kétszázalékos réteg, amely új személyautóval hajt a fa alá.

Szánthó Balázs, a Media-Markt Árkád és Aréna áruház ügyvezető igazgatója a profitline.hu portálnak elmondta, hogy a vevők Magyarországon egyre inkább keresik a magas, illetve prémium színvonalú elektronikai és elektromos cikkeket. A tévéknél és a mobiltelefonnál két számjegyű az értékesítés növekedése az ünnepi szezonban, a televíziók esetében a nyári világversenyek alatti árbevételt is meghaladja a karácsonyi.

HOZZÁSZÓLÁSOK