A Bors-Kolozsvár-Marosvásárhely-Brassó közötti nyomvonalon haladó 415 kilométer hosszú autópályát 2004-ben kezdték el építeni, és az eredeti tervek szerint 2012-ig kellett volna megépülnie. Később a hatóságok kitolták egy évvel a kivitelezési határidőt, mivel 2005-ben csaknem egy évig szüneteltek a munkálatok a szerződés felülvizsgálata miatt.

Eddig 50 kilométer épült meg az autópályából, így világossá vált, hogy nem tartható az egy évvel kitolt határidő sem, hiszen a projektnek alig több mint 10 százaléka valósult meg.

A Mediafax román hírügynökségnek nyilatkozó források szerint a minisztérium és az amerikai vállalat közötti tárgyalások végén határozzák meg az új ütemtervet és az építkezés befejezésének új határidejét.

A tárgyalásokat nehezíti, hogy a román állam még tavaly elvégzett munkálatok kifizetésével tartozik az amerikai vállalatnak, így a tárgyalások az adósság átütemezését is érintik.

Az autópálya költségeit eredetileg 2,2 milliárd euróra tervezték, de később kiderült, hogy legalább kétszer többe kerül majd az építkezés. Az észak-erdélyi autópálya része lesz a Budapest és Bukarest közötti autópálya-összekötetésnek.