Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A Napi Gazdaság hétfői számának cikke
A kitörésről a légtér lezárása ellenére a helyi meteorológusok azt állítják, hogy ennek nem lesznek olyan súlyos, egész Európa légi forgalmát hetekre lefagyasztó következményei, mint a Eyjafjallajokull vulkán tavalyi kitörésének.
A magyarázat az, hogy tavaly folyamatosan ömlött a hamu, és igen finom szemcsékből állt, amelyek sokáig a levegőben maradtak, így képesek voltak smirgliként gyalulni a repülőgépek hajtóműveit.
Az idei hamu durvább, nagyobb szemcsékből áll, amelyek gyorsabban visszahullnak a földre. Ezt megerősítette egy a hamufelhő mellett elrepült gép pilótája is.
A Grimsvotn legutoljára 2004-ben tört ki, akkor a transzatlanti repülőjáratokat Izlandtól messzebbre, délebbre irányították, de egyetlen repülőteret sem zártak le.
A tavalyi légtérzár tízmillió légi utas életét keserítette meg, és a szakértők azóta is vitatják, hogy indokolt volt-e annak szigorúsága. A Koppenhágai Egyetem kutatóinak a múlt hónapban megjelent tanulmánya szerint jól döntöttek a légügyi hatóságok, az akkori hamu különleges veszélyt jelentett a repülőgépek hajtóműveire.
Nem újdonság, hogy a legtöbb gyártó városi kisautóiból is készít szállításra kialakított változatot, elölről berácsozott raktérrel a hátsó ülések és a csomagtartó helyén. A legújabb Ford Fiestából is készül ilyen, méghozzá nem csak a megszokott szükség-motorokkal.