Ryuichi Ichinokawa a Bloombergnek nyilatkozott az üzletről és elárulta, hogy a legtöbben esküvőre kérik fel, hogy mint apuka kísérje el a menyasszonyt az oltárig, vagy mint a férj hozzátartozója vegyen részt az eseményen.

Ugyancsak sokszor bérelik fel olyan esetben, amikor a leendő feleség családjánál akar bevágódni a vőjelölt. "Az ügyfeleim jellemzően a 20 és 40 év közötti korosztályból kerülnek ki. Az apa 'jelmez' a legnépszerűbb, ezért alkalmanként 30 ezer jent (kb. 70 ezer forint), ha esküvőről van szó, akkor az plusz 35 ezer forint, míg ha beszédet is kell tartani, az további 11 ezer forint" - mondta Ryuichi Ichinokawa.

Az üzlet pedig beindult, a japán férfinak alkalmazottai is vannak, hiszen ő maga nem tud minden igényt kielégíteni. "Van, aki nőt akar, van, aki fiatalabb férfit, míg megint mások kifejezetten a 60 év felettieket keresik. Immár több mint 100 alkalmazottam van, mindegyikük amatőr, akiket az interneten keresztül e-mail és telefonos kapcsolat után veszek fel, sosem találkozom velük élőben" - mesélte startupja működését Ryuichi Ichinokawa.

Az indulás pedig a véletlennek köszönhető. Évekkel ezelőtt ugyanis egy e-mailes tanácsadással foglalkozó céget indította, ami ugyancsak sikeres volt. "Rengetegen írtak nekem, amikor például féltek egy orvosi beavatkozástól. De sokan írtak akkor is, amikor a kinézetük miatt aggódtak. Nekik fejenként 11 ezer forintért válaszoltam. Aztán egy ismerősöm felkért, hogy menjek el egy esküvőre, ahol nem volt senki, aki a férj tanújának beszédét elmondta volna. Persze nem ismertem a férjet, de elvállaltam és nagy sikerem volt, így innentől ezt is beírtam a repertoáromba. Azóta sokan keresnek azzal, hogy senki mást nem tudnak felkérni, én vagyok az utolsó esélyük" - vallotta a japán startupper.

(Őket tartják a legígéretesebb társadalmi vállalkozásnak.)