Újabb szög Európa koporsójában

Miközben az eurózóna északi államai gazdagodnak, a déliek szegényednek, ami bizonyára nem fogja javítani amúgy sem rózsás viszonyukat. Egy friss felmérés szerint különösen a görögök fújhatnak a németekre.
Napi.hu, 2016. június 9. csütörtök, 14:56

Nőtt a különbség az eurótagállamok lakóinak vagyona között: a németeket gazdagabbá tették dráguló ingatlanjaik, miközben az övezet déli tagállamainak polgárai vagyonuk erodálódásával szembesülnek - idézte a Reuters a német Flossbach von Storch vagyonkezelő társaság becslését.

Az nem újdonság, hogy az olyan észak-európai országok, mint Hollandia bőven a viszonylag szegény déli régiók, például Portugália előtt járnak, a szakadék tágulása azonban kellemetlen hír. Az elmúlt hat év arról szólt ugyanis, hogy a pénzügyi válság után bajba került déli eurótagállamokat az északiak segítik ki, így igen rossz az üzenete annak, hogy eközben tovább gazdagodtak, miközben adósaik szegényedtek.

Szárnyaló németek, osztrákok

A német vállalat kosarat állított össze különböző vagyonelemekből, majd ennek értékét összehasonlította az egyes országok esetén. A csomagban egyebek mellett ingatlanok, részvények, műkincsek és drága borok szerepeltek. A vizsgálat azt mutatta, hogy a csomag értéke Németországban és Ausztriában hét százalékkal emelkedett 2014 és 2015 vége között.

Ez nagyjából kétszer olyan gyors emelkedés, mint amilyet Olaszország és Spanyolország esetén tapasztaltak, miközben Görögországban több mint négy százalékkal esett a vagyoncsomag értéke. A változás legfontosabb eleme az ingatlanárak alakulása volt. Ezek Németországban hat százalékkal ugrottak meg egy év alatt.

Látják, amit nem láttak előre

A gond az, hogy az ingatlanárak déli hanyatlása nem áll meg a szektor határán. A baj az érintett országok bankrendszerére is átterjed, mivel hiteleik jelentős részét lakások és kereskedelmi ingatlanok fedezetével nyújtják.

Amíg tartott a befektetési buborék felfúvódása, nagyjából 2006-ig, a déli országok lakóinak vagyona szépen dagadt. Most azonban olyan helyzetbe kerültek, ami Japánéra emlékeztet - mondja Thomas Mayer, a vagyonértékelés egyik készítője. Japán stagnáló gazdaságával és az óriásira hízott államadósságával birkózik.

Az Európai Központi Bank is érzékeli azt az általános trendet, hogy nő a távolság az eurózóna erősebb és gyengébb országai között. Az európai jegybank elismeri, hogy erre a kellemetlen folyamatra nem számítottak a közös európai valuta létrehozásakor.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matura, 2016.06.10 09:24

Miért nem hazai buszok- kérdezzék meg széles gábort, már a rendszerváltás elején az akkori
menedzsment hazaáruló alapállást foglalt el, a saját hasznát nézte és nem a kapacitások átmentése volt a szempont, könnyebb lett volna a helyzet, ha a békés átmenetet gazdaságilag kihasználva nem kellett volna erőszakosan szakítani a keleti piaccal, így sikerült két szék között a másik szék lábáig jutni, ugyanakkor az egész keleti tábor csődbe ment, csehektől azerbajdzsánig ugyanennek az át nem gondolt ostobaságnak okán és teret adtunk kínának vele.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2016.06.10 08:07

@Pegazus_a_borbarat: khm...

Az a gyár, amelyik az Ikaruszt akarta felfuttatni, a helyi magyar ellenkezés miatt inkább Lengyelországban ontja évente ezresével a Solaris buszokat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ezt-neked, 2016.06.09 23:29

@Pegazus_a_borbarat: "Csak azért, mert az EU bezáratta a gyárainkat, ostoba. Nem együttműkdni akartak velünk soha, csak gyarmatositani, leigázni, kifosztani."

Látom az Orosz vodka drágulása, még nem érintett meg igazából!:)))
Talán előbb tájékozódnod kellene a témával kapcsolatban, mielőtt ennyi baromságot össze-vissza írogatsz! Tudod, bizonyos körökben a gazdasági racionalitást, felülírja, a "mélymagyar" gondolkodás mód, és az ebből fakadó határtalan korrupció! Ne aggódj, van bőven kihasználatlan termelő kapacitásunk, csak valakiknek idehaza nem fűződik érdeke hozzá. hogy ki is használjuk őket!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Pegazus_a_borbarat, 2016.06.09 23:14

@Ezt-neked: " a Magyar utakon és városokban miért nem "Ikarus" buszok járnak, a "Kukás autókat, és traktorokat miért nem a Rába gyártja"

Csak azért, mert az EU bezáratta a gyárainkat, ostoba. Nem együttműkdni akartak velünk soha, csak gyarmatositani, leigázni, kifosztani. Ha együttműködni akrtak volna, akkor leültek volna az Ikarusszal, a Rábával stb., hogy hogyan lehetne beintegrálni a termelésüket az EU-ba, hasznositani az évtizedes tapasztalatukat és ,mellesleg megtartani azt a pár tizezer dolgozót. Ehelyett mutattak nekünk egy nagy lópikulát. Bezárták a gyárainkat, nem kellett nekik a konkurrencia, a dolgozók, stb, kizárólag csak a piacunk. Erre ment ki az egész csodálatos EU, semmi másra, jól rászedtek bennünket, ostoba birkákat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ezt-neked, 2016.06.09 22:52

@laci_52: "Egyszerű ez, mint a faék: a munkamorál egészen más az északi, mint a déli országokban, meg is van az eredmény."

Tényleg egyszerű mint a "faék" bizonyos emberek számára, hogy a Magyar utakon és városokban miért nem "Ikarus" buszok járnak, a "Kukás autókat, és traktorokat miért nem a Rába gyártja, hogy miért kell nekünk CAF villamos, és még sorolhatnám napestig, és feltehetném a kérdést, hogy a "mélymagyar" támogatott vállalkozók miért ilyen bénák, hogy idehaza miért nem tudják ezeket , és még sok más terméket létrehozni, amelyeket drága EU pénzen importálni kényszerülünk?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html