Újra vásárolnak az olaszok

A válságévek után az olasz családok bizakodóbban tekintenek a jövőbe, amit a kiskereskedelmi vásárlások fellendülése is jelez.
Szepesi Anita, 2018. január 5. péntek, 13:54

A Nielsen piackutató intézet felmérése szerint a karácsonyi időszakban a szupermarketek 15,6 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítottak le, mint egy évvel korábban. Sokat remél a kiskereskedelem a pénteken kezdődő téli végkiárusításoktól is. A megkérdezettek 61,4 százaléka kíván élni az árengedményekkel, a tavalyi 58,5 százalékkal szemben - írta az MTI.

Mintegy 15,6 millió család 5,2 milliárd eurót költ a végkiárusítások idején, többnyire divatcikkekre, cipőre és tartozékokra.

Az új év a turisztikai ipar számára is kedvezően alakul. Vízkereszt hétvégéjén közel 2,7 millió olasz kel útra, 10,7 százalékkal több, mint tavaly - közölte az olasz szállodaszövetség.

Címlapkép forrása: Pixabay

HOZZÁSZÓLÁSOK