Az amerikai személygépkocsi-piac a recesszió tizenkilencedik hónapjába lépett, a könnyűjárművek forgalmának szezonálisan kiigazított évesített rátája (SAAR) már elindult a mélypontról felfelé 2009 második negyedévében. A PwC Automotive Institute várakozásai szerint a harmadik és negyedik negyedév során az SAAR elérheti a 9,9 millió darabot amerikában, ebből mintegy 8 milliót tehetnek ki a személygépkocsik (36 százalékos csökkenéssel az egy évvel korábbihoz képest), a raktárkészletek pedig a 2008 végi 3 milliós egységszámnál 1 millióval lehetnek kisebbek 2009 végére. A roncsprémium hatása az intézet szerint annak 1 milliárd dolláros kerete ellenére csak mintegy 100-200 ezres növekedés lehet. Az Európai Unióban a roncsprémiumok korai bevezetése előzte meg azt, hogy az amerikaihoz hasonló 25 százalék körüli csökkenés bekövetkezzen. A legutóbbi forgalmi adatok szertint az EU és az EFTA összesített piacán az SAAR értéke elérte a 13,5 milliót áprilisban és májusban, 2009 egészére 15,2 milliós értéket várnak, ami 9,4 százalékos csökkenést jelent 2008-hoz képest. Az európai gyártásra vonatkozóan a PwC 14,7 milliós darabszámot vár 2009-re, 15,6 százalékkal kevesebbet az előző évnél. A roncsprémiumok hatására a kiskategóriás autók részaránya Európában a 2008-as 34 százalékról 39-re emelkedhet. Kelet-Európában Oroszország, Törökország, Ukrajna adja az autógyártás 90 százalékát, 2009-ben viszont az egy évvel korábbinál 39 százalékkal, mintegy 1,5 millió egységgel eshet vissza termelésük: Oroszországban 45 százalékkal, 1 millió alá, Ukrajnában 77 százalékkal, 100 ezer alá várja a termelés visszaesését a PwC. Az ázsiai térségben Japán első negyedéves exportja 63 százalékkal, Koreáé "csak" 36 százalékkal esett vissza. Az adókedvezmények keltette keresletnövekedés ellenére további 25 százalék körüli esésre számít az elemzés Japán esetében. Kínában az gépkocsieladások 7 százalékkal nőttek az első negyedévben, az állami kedvezmények áprilisban és májusban 34 és 36 százalékkal dobták meg a forgalmat. Az év egészét tekintve 18 százalékos bővülés várható itt 2008-hoz képest, míg Indiában 5 százalékos növekedés után 1,7 millió gépkocsi eladását várják idén. A kínai gyártás 13,8 százalékkal 8,5 millióra, az indiai 8,7 százalékkal 2,1 millióra nőhet idén. Brazíliában 2008 utolsó negyedévének 25 százalékos zuhanása után az 1 liternél kisebb motorral rendelkező autók állami támogatása adott lökést a piacnak, az eladott új autók 48 százaléka már ebbe a körbe tartozik. Ennek ellenére az itteni gyártás várhatóan 7 százalékkal esik vissza 2009-ben, az exportpiacok zsugorodása miatt.