Veronai busztragédia: megjött a vádemelés

Vádat emelt az államügyész a tavalyi veronai busztragédia ügyé­ben, a per október elején kezdődik. A vádlottak között van a magyar buszvezető, az A4-es autósztráda két üzemeltető mérnöke, valamint az autópálya átadás előtti, 1993-as tesztelői közül három mérnök - írja a Magyar Idők.
K. Kiss Gergely, 2018. május 25. péntek, 07:58
Fotó: MTI/EPA

Vádat emelt hat gyanúsított ellen kedden a veronai államügyész az olasz város bíróságán a 2017. január 20-án éjfél előtt, az A4-es autósztrádán történt magyar busztragédia miatt. A vád tömegszerencsétlenség okozása. A katasztrófában a helyszínen tizenheten, többségé­ben 14 és 18 év közötti diákok vesztették életüket - olvasható a lapban.

A vádlottak Varga János buszvezető, Alberto Brentegani, az A4 Brescia-Padova sztrádaszakasz mérnöke, Giovanni Luigi Da Rios, az A4-es sztráda központi szakaszának és a biztonsági elemek építését irányító műszaki hivatal vezetője, valamint Michele De Giesi, Maria Pia Guli és Enzo Samarelli, akik az A4-es sztráda, így a biztonsági korlátok tesztelését is végezték 1993-ban az Anas nevű cég munkatársaiként.

A tárgyalás október elején kezdődik Veronában - adta közzé két helyi hírportál, a TG és a Pantheon.

M. Fekete György szakértői véleményben állapította meg: a busztragédia legalább négy olyan hiányosságra vezethető vissza, amelyért az A4-es olasz autósztráda adott szakaszának biztonságikorlát-rendszere okolható. A végzetes hibákra rámutató magyar beadvány idén januárban jutott el a veronai államügyészhez, aki ennek alapján vádlottként azonnal bevonta a vizsgálatba a sztrádakivitelezés és -üzemeltetés további három mérnökét is. A Magyar Idők szerint a keddi vádemelés is nagyban támaszkodik a magyar szakvéleményre.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

germicid, 2018.05.25 10:44

@csakazigazat: Igazad van mindenben!Azért vannak olyan helyek hogy megérné megkérdezni a mérnök urat libáért vette-e a diplomáját?Bár ő visszakérdezne:és te a jogsidat?Nehéz ügy ez talán jó ítélet is születhet
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csakazigazat, 2018.05.25 08:51

Akkor ezek után tessék..., ellehet indulni Magyarország összes autópályán és Fő út - Mellék utak útjain és meglehet nézni a tervezést a hiányosságokat, a megépült hidakat - felüljárókat - korlátokat - oszlopokat - Autópálya elválasztókat és Főutak erdőtől védett kerítéseit - stb. és azt, hogy mi veszélyezteti a Gépjárműveket baleseti szempontból ! -- Valami nagyon nem stimmel ennél az ügynél ! -- És ha Magyarországon bármilyen halálos vagy nem halálos baleset történik a közutakon, akkor tessék párhuzamosan tárgyalni azt is, hogy ki tervezte - ki engedélyezte - ki építette azt az útszakaszt és építményeit, ahol az adott baleset éppen történt ! Felesleges a jogosítvány megszerzésénél az orvosi alkalmasság is, hiszen úgy is az út rossz állapot a - az építmények - az időjárás és a nagy forgalom lesz a felelős ! Ha külföldön vagy hazánkban szakadék szélén autózunk, reszkessen a szakadék és az, aki engedélyezte, hogy ott gépjárművek közlekedhessenek ! Vajon megkapták e már az áldozatok hozzátartozói a "megfelelő" Baleseti Kártérítést...? Ha nem akkor miért nem és mire várnak vagy vártak...? Talán arra, hogy ki - mi a felelős ?!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html