Vészjelzés Németországból: nincs menekvés a süllyedő hajóról

Már a német kötvényeket sem tartják biztonságosnak a befektetők, miközben úgy tűnik, a berlini vezetés nem tudja, merre vegye az irányt az európai válság kezelésében.
NAPI, 2012. augusztus 13. hétfő, 10:37
Fotó: Napi.hu

Nincs olyan folytatása az európai adósságválságnak, amely érintetlenül hagyná Németországot. Spanyolország nem képes túlélni jelenlegi helyzetét külső segítség nélkül, és a támogatás legnagyobb terhe Berlinre hárulna - értékelte az elmúlt hetek fejleményeit Stuart Thomson, az skót Ignis Asset Menagement menedzsere, akinek alapja immáron eladja német kötvényeit. Hasonlóan láthatják a helyzetet más befektetők is: több mint négyezer milliárd dollárt kezelő alapok sora dönthet bundjai egy részének értékesítése mellett. Összesen 500 milliárd eurónyi kötvény kerülhet piacra, ami a német adósságok 45 százaléka - derül ki a Graham Fisher & Co. kutatóintézet és a Bloomberg adataiból.

A világ legnagyobb kötvényalapja, a Pimco szakértői egyenesen arról beszélnek, hogy befektetési buborék alakult ki a német állampapírok piacán. A bundok túlértékeltek és számos jobb lehetőség található náluk a világ kötvénypiacain. A Pimco ezért egy "válogatott" feltörekvő piaci papírokból, valamint amerikai, brit, ausztrál és skandináv kötvényekből álló portfólióban látja a tuti befektetést. Hiába jól menedzselt a német gazdaság, akár lemorzsolódik az eurózóna, akár elindul a szorosabb integráció felé, a folyamat a németeknek fog a legtöbbe fájni.

Vétózni fogunk!

A német kormány blokkolni fogja a görög segélycsomag következő részletének átutalását, ha a Athén nem teljesíti minden eddig vállalt kötelességét, még akkor is, ha a program más szereplői belemennének a pénz átutalásába - jelentette ki a Handelsblatt gazdasági lapnak adott interjújában Michael Fuchs, a CDU parlamenti frakcióvezető-helyettese. A félig üres poharat nem fogjuk félig telinek tekinteni, vétózni fogunk - mondta kiemelve, hogy ezt akár idézhetik is tőle.

Fuch jelezte: tisztában van azzal, hogy egyetlen országot sem lehet az eurózóna elhagyására kényszeríteni, de a görög kormány szerinte pontosan tudja, mi a dolga, ha nem képes teljesíteni a donorok reformelvárásait. Németország elérte azt a határt, amit a támogatásban képes elviselni - tette hozzá.

Mit szól hozzá a főnök?

A frakcióvezető-helyettes ellenzi, hogy az Európai Központi Bank (ECB) további rendkívüli hitelekkel segítse Görögországot, és ezzel "rejtett pénznyomdává" váljon. Ha Athén képtelen teljesíteni az EU-ECB-IMF trojkának tett ígéreteit, akkor az ECB nem nyithat kiskapukat előtte, amelyeken át kerülőúton megszerezheti azt a pénzt, amelyet máshogy nem kaphat meg az eurózóna biztonsági alapjaitól.

Ezzel arra célzott, hogy az ECB lehetővé tette a görög nemzeti banknak, hogy a korábbinál több hazai kincstárjegyet fogadjon el fedezetként a hitelért hozzá forduló kereskedelmi bankoktól, amelyek így felvásárolhatták a kormány által a múlt héten kibocsátott rövid távú papírokat. Athén így ki tudja fizetni egy hét múlva lejáró adósságait annak ellenére, hogy a trojkától nem nem kapja meg a korábban felfüggszetett 31,5 milliárdos hitelrészletet.

További kérdés, hogy Fuchs nyilatkozata előtt egyeztetett-e pártjával és a kormánnyal az ECB beavatkozásának megítélésével kapcsolatban. Angela Merkel szóvivője ugyanis a Bloomberg tudósítása szerint azt mondta, hogy a kancellár támogatja az ECB kötvényvásárlását a spanyol és az olasz hozamok leszorítása érdekében. Ez most azt jelenti, hogy a görögök kezét elengednék, de másokét nem vagy csak zavar van a kommunikációban?

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Ordog666, 2012.08.20 10:46

@meszi9: Kedves meszi!
Műszaki képzettségedet tekintve gondolom nyugodtan technikai analfabétának tekinthetlek!
A villamos autók napjainkban is egy nagyságrenddel gazdaságosabbak a benzines, gázolajos típusoknál!
" Cserébe nagyon drágák " Ebben igazad van, de az olajos maffia milliárdokat költ el a villanyautók elleni propagandára!
Itt nem csak arra kell gondolni, hogy médiára sokat költenek, hogy mindenkit meggyőzzenek.
Az alkalmazott technika elképesztően nagystílű:
- csődbe juttatják a gyártókat pénzügyi eszközökkel
- megakadályozzák a villamos hajtásokat támogató környezetvédő programokat
- óriási fejlesztési pénzeket adnak alternatív megoldásokra: hibrid, hidrogén, akármi. Jól tudják, hogy az öszvér megoldások még 10 - 20 évig elmaradnak a hagyományos csúcsmodellektől.
A jó megoldás a csak villamos, nagy sorozatban gyártott,olcsó gépkocsi lesz !
Belegondoltál, hogy a multi olajcégek és olajtermelő országok milyen szinten fognak nehéz helyzetbe kerülni ? ? ?
10 év múlva borulni fog minden, addig persze várnunk kell, sajnos.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

SzSz99, 2012.08.20 10:18

Szerintem inkább az a gond, hogy a legkülönbözőbb hitelkonstrukciókkal a bankok meg a gyártók olyan mennyiségű igényt "gyártottak" autókra, házakra meg minden egyébre, ami hitel nélkül soha nem keletkezett volna.

Hány ember fizette ki kp-ban a kocsiját, házát, lakását? Csak az a valós kereslet! A többi csak levegő.

Mindez rendjén volt mindaddig, amíg az emberek bíztak a rendszerben és gondolkodás nélkül vették fel a hiteleket.

Hatalmas lufik keletkeztek minden iparágban, amik igencsak kezdenek feszülni a mostani helyzetben, amikor az emberek nem tudják, mit csináljanak - spóroljanak-e vagy költsék a pénzüket, amíg még valami értéke van.

Szerintem a gazdasági válság nem egyéb, mint az emberek megrendült bizalmának a válsága!

Ki kell engedni a fölös levegőt a rendszerből és hagyni, hogy minden magától újrarendeződjön.


SzaszaG:

Arany: nem tudom megenni és honnan tudom, mikor lehet megint pénzre cserélni? Lehet, hogy akkor már nem is lesz olyan érdekes.

Termőföld: én nem tudom megművelni és finanszírozni sem tudom a termelést.


@RealMan: "Mindenki tőzsdézik..ennyi...szórakozunk a pénzzel..."

Nagyon igaz, én is éppen ebben látom a legnagyobb problémát!
Pont ezt lehet a leginkább a médiák által manipulálni.

A kérdés csak az, mi lesz, ha a pénz értéke nullára csökken?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

meszi9, 2012.08.17 17:29

@RealMan: "Mindenki tőzsdézik..ennyi...szórakozunk a pénzzel..."
Igen ez nagyon érdekes, mert pár hónappal ezelőtt olvastam, hogy múlt év előtti évben a Volswagen gyár "pénzügyi csoportjának" akinek feladata a gyár készpénz állományának fedezése, többet keresett, mint a gyártóbázis maga.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

meszi9, 2012.08.17 17:25

@RealMan: Igen ez igaz, de a villanyautók máshol sem hozták meg a népszerűséget. Nagyon drága az akkumulátor, amelyet négy évente cserélni kell, nehézkes a töltésük és az autóknak kicsi a hatótávolságuk. Cserébe nagyon drágák. Ameddig nem tudnak versenyképes konkurenciát állítani a benzines és gázolajas kocsiknak addig itt váltás nem lesz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

meszi9, 2012.08.17 17:21

@RealMan: Tisztelt Realman !
Bár nem nekem küldted, de ennek kapcsán elmondanám, hogy hasonló u.n. stressz teszteket 4-6 hónaponta csinálnak a Lehman Brothers bedőlése óta a bankokkal. Ennek pont az a lényege, hogy ha romlik a nemzetközi pénzügyi helyzet akkor mi a teendő. Annyiban én is nyugodtabb vagyok, hogy az elmúlt évek válsága készületlenül érte a világot, de most folyamatosan a FED az EKB de még a Kínai jegybank is a pénznyomtató gépek bekapcsoló gombja előtt áll. A másik pedig, ha tényleg lenne valami titkos katasztrófa helyzet, akkor például Kína nem amerikai államkötvényeket vett volna többet az elmúlt hónapokban hanem aranyat. Ebben az évben az aranyfelvásárlás 9%-al csökkent.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html