Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Nincs olyan folytatása az európai adósságválságnak, amely érintetlenül hagyná Németországot. Spanyolország nem képes túlélni jelenlegi helyzetét külső segítség nélkül, és a támogatás legnagyobb terhe Berlinre hárulna - értékelte az elmúlt hetek fejleményeit Stuart Thomson, az skót Ignis Asset Menagement menedzsere, akinek alapja immáron eladja német kötvényeit. Hasonlóan láthatják a helyzetet más befektetők is: több mint négyezer milliárd dollárt kezelő alapok sora dönthet bundjai egy részének értékesítése mellett. Összesen 500 milliárd eurónyi kötvény kerülhet piacra, ami a német adósságok 45 százaléka - derül ki a Graham Fisher & Co. kutatóintézet és a Bloomberg adataiból.
A világ legnagyobb kötvényalapja, a Pimco szakértői egyenesen arról beszélnek, hogy befektetési buborék alakult ki a német állampapírok piacán. A bundok túlértékeltek és számos jobb lehetőség található náluk a világ kötvénypiacain. A Pimco ezért egy "válogatott" feltörekvő piaci papírokból, valamint amerikai, brit, ausztrál és skandináv kötvényekből álló portfólióban látja a tuti befektetést. Hiába jól menedzselt a német gazdaság, akár lemorzsolódik az eurózóna, akár elindul a szorosabb integráció felé, a folyamat a németeknek fog a legtöbbe fájni.
Vétózni fogunk!
A német kormány blokkolni fogja a görög segélycsomag következő részletének átutalását, ha a Athén nem teljesíti minden eddig vállalt kötelességét, még akkor is, ha a program más szereplői belemennének a pénz átutalásába - jelentette ki a Handelsblatt gazdasági lapnak adott interjújában Michael Fuchs, a CDU parlamenti frakcióvezető-helyettese. A félig üres poharat nem fogjuk félig telinek tekinteni, vétózni fogunk - mondta kiemelve, hogy ezt akár idézhetik is tőle.
Fuch jelezte: tisztában van azzal, hogy egyetlen országot sem lehet az eurózóna elhagyására kényszeríteni, de a görög kormány szerinte pontosan tudja, mi a dolga, ha nem képes teljesíteni a donorok reformelvárásait. Németország elérte azt a határt, amit a támogatásban képes elviselni - tette hozzá.
Mit szól hozzá a főnök?
A frakcióvezető-helyettes ellenzi, hogy az Európai Központi Bank (ECB) további rendkívüli hitelekkel segítse Görögországot, és ezzel "rejtett pénznyomdává" váljon. Ha Athén képtelen teljesíteni az EU-ECB-IMF trojkának tett ígéreteit, akkor az ECB nem nyithat kiskapukat előtte, amelyeken át kerülőúton megszerezheti azt a pénzt, amelyet máshogy nem kaphat meg az eurózóna biztonsági alapjaitól.
Ezzel arra célzott, hogy az ECB lehetővé tette a görög nemzeti banknak, hogy a korábbinál több hazai kincstárjegyet fogadjon el fedezetként a hitelért hozzá forduló kereskedelmi bankoktól, amelyek így felvásárolhatták a kormány által a múlt héten kibocsátott rövid távú papírokat. Athén így ki tudja fizetni egy hét múlva lejáró adósságait annak ellenére, hogy a trojkától nem nem kapja meg a korábban felfüggszetett 31,5 milliárdos hitelrészletet.
További kérdés, hogy Fuchs nyilatkozata előtt egyeztetett-e pártjával és a kormánnyal az ECB beavatkozásának megítélésével kapcsolatban. Angela Merkel szóvivője ugyanis a Bloomberg tudósítása szerint azt mondta, hogy a kancellár támogatja az ECB kötvényvásárlását a spanyol és az olasz hozamok leszorítása érdekében. Ez most azt jelenti, hogy a görögök kezét elengednék, de másokét nem vagy csak zavar van a kommunikációban?
Le Mans nagyágyúi vitathatatlanul a prototípusok: az autók, amik közelebb állnak az űrhajókhoz, mint bármi más a versenyen. Az igazi csata viszont az olyan kategóriákban van, mint...
Ordog666, 2012.08.20 10:46
Műszaki képzettségedet tekintve gondolom nyugodtan technikai analfabétának tekinthetlek!
A villamos autók napjainkban is egy nagyságrenddel gazdaságosabbak a benzines, gázolajos típusoknál!
" Cserébe nagyon drágák " Ebben igazad van, de az olajos maffia milliárdokat költ el a villanyautók elleni propagandára!
Itt nem csak arra kell gondolni, hogy médiára sokat költenek, hogy mindenkit meggyőzzenek.
Az alkalmazott technika elképesztően nagystílű:
- csődbe juttatják a gyártókat pénzügyi eszközökkel
- megakadályozzák a villamos hajtásokat támogató környezetvédő programokat
- óriási fejlesztési pénzeket adnak alternatív megoldásokra: hibrid, hidrogén, akármi. Jól tudják, hogy az öszvér megoldások még 10 - 20 évig elmaradnak a hagyományos csúcsmodellektől.
A jó megoldás a csak villamos, nagy sorozatban gyártott,olcsó gépkocsi lesz !
Belegondoltál, hogy a multi olajcégek és olajtermelő országok milyen szinten fognak nehéz helyzetbe kerülni ? ? ?
10 év múlva borulni fog minden, addig persze várnunk kell, sajnos.