Nem csupán hosszúságában, hanem időtartamában is grandiózusnak bizonyul a Pekingbe vezető 110-es út bevezető szakaszán kialakult, 100 kilométer hosszú dugó - írja a Wall Street Journal (WSJ). Az káosz a múlt héten alakult ki, amikor egy másik autópálya építése miatt elterelték a forgalmat, sikeresen kialakítva a naponta átlagosan mindössze 500 métert előre mozgó autókígyót. Miután az építkezés szeptember 17-éig tart, addig nincs esély a helyzet megoldására. Egy sofőr a WSJ-nek elmondta, hogy a szokásos három nap helyett egy hétig vagy még tovább tart az útja Belső-Mongóliából a fővárosba, ezért nagyjából másfélszeresére kellett emelnie szállítási díjait. Költségeihez hozzájárul, hogy a kocsisor mellett tevékenykedő mozgóárusok és büfések nem adják olcsón az enni-inni valót. A kínai autóutak két komoly problémától szenvednek: az egyik az autók rohamos szaporodása, a másik pedig az, hogy számos teherautó - különösen a szenet szállítók - a megengedettnél jóval nagyobb terheléssel közlekednek. Ugyanakkor sem az utak, sem a vasútvonalak bővítése nem tud lépést tartani a motorizáció terjedésével, illetve a szállítási igények rohamos bővülésével. Pekingben 2015-ben hétmillió autó próbál majd közlekedni - derül ki a helyi közlekedési kutatóintézet becsléséből -, miközben az utak kapacitási 6,7 millió autó. Utóbbi adatnál ráadásul figyelembe vettek olyan korlátozásokat is, mint hogy az úrvezetőknek a hét egyik napján tilos használniuk autójukat. Mindez összességében azt jelenti, hogy öt év múlva olyan lassú lesz a forgalom a kínai fővárosban, mint amilyen akkor volt, a mikor még biciklin jártak az emberek, és az országot a kerékpárok királyságának tartották.