Cicaharcba keveredett a Wizz Air

Az utazási irodák kikérik maguknak, hogy a Wizz Air azt állítja: nem pontos információkat adnak az utazóknak a repülőjegy-foglalásokról.
Komócsin Sándor, 2020. augusztus 13. csütörtök, 09:56
Fotó: Napi.hu / Szabó Zsuzsanna

A Wizz Air azt kérte az utasoktól, hogy repülőjegy-foglalásukhoz inkább a légitársaság saját csatornáit válasszák, ahol a gyorsan változó viszonyok között a legfrissebb információkat találják, ám a a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) ez nem így van - írja a Magyar Nemzet.

A fapados társaság szerint nem tud kapcsolatba lépni azokkal az ügyfelekkel, akik a foglalásaikat utazási irodán keresztül intézik, mivel az irodák saját hitelesítő adataikat használják a jegyek lefoglalására, és a légitársaságtól kapott értesítéseket ritkán továbbítják az utasoknak. Mindez azt eredményezi, hogy az ügyfelek fontos információkat nem kapnak meg járataik státuszáról.

Az utazási irodák szövetsége szerint - akárcsak a légitársaságoknak - jogszabályi kötelezettsége a teljes körű tájékoztatás, így valótlan azt állítani, hogy nem adnak át információt az utazóknak.Az elmúlt évtizedekben történt számtalan vis maior helyzetben jelentős tapasztalatot szereztek a komplex (repülőjegyet is tartalmazó) utazási csomagokkal kapcsolatban.

Azok az utasok számíthattak teljes körű segítségre, akik utazási irodáknál foglalták le az útjukat, az irodák ügyfélszolgálata ugyanis nem korlátozódik kizárólag a repülőjegyekhez kapcsolódó feladatokra, hanem például intézik a szállások, transzferek módosítását, azok esetleges lemondását is.

HOZZÁSZÓLÁSOK