A BMW-nek már adott egy gyomrost a válság

Az év első három hónapjában az egy évvel korábbihoz képest 20,6 százalékkal csökkentek a BMW konszern eladásai a cég hétfői bejelentése szerint.
Szabó Dániel, 2020. április 6. hétfő, 11:59
Fotó: Pixabay

Az első negyedévben a BMW AG 477 ezer autót értékesített a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból, Kínában az eladások 31 százalékkal, Európában 18 százalékkal, az Egyesült Államokban 17 százalékkal csökkentek.

Az eladások Kínában februárban estek vissza jelentős mértékben a járvány miatt bevezetett korlátozások hatására, Európában és az Egyesült Államokban pedig márciusban kezdte éreztetni hatását a kereslet csökkenése. Európában a járvány miatt jelenleg a márkakereskedők 80 százaléka, az Egyesült Államokban pedig 70 százaléka tart zárva - közölte a konszern.

A BMW európai és észak-amerikai üzemeiben jelenleg szünetel a termelés, mivel "a konszern rugalmasan alkalmazkodik a kereslet alakulásához" - közölte Pieter Nota pénzügyi és értékesítési igazgató. "Kínában a megrendelések számottevő növekedésével már mutatkoznak a fellendülés első jelei" - jegyezte meg. Hangsúlyozta, hogy az alkalmazottak egészségének a védelme mellett a konszern a likviditás fenntartására és a hosszú távon sikeres működésre helyezi a hangsúlyt.

A cég nem tett le a debreceni gyára megépítésétől, jelenleg is tartanak a munkálatok.

HOZZÁSZÓLÁSOK