A Deepwater Horizon olajfúró platform április végi balesetét követően mintegy 4,9 millió hordónyi (780 millió liter) kőolaj ömlött a tengerbe, amíg a szivárgást nem tudták egy ideiglenes módszerrel elfojtani. Az Egyesült Államok történetének legsúlyosabb természeti katasztrófája következtében a BP mintegy 70 milliárd dollárt veszített piaci értékéből. Brit vezérigazgatója, Tony Hayward belebukott az esetbe, posztjára az amerikai Bob Dudley-t nevezték ki.

A BP most várhatóan sokmilliárd dollárnyi bírság és büntetés kifizetésére kényszerül az amerikai kormány által ellene indított polgári peres (és talán büntetőjogi) eljárások következtében. A BP 32 milliárd dollárt különített el a baleset miatti felelősségének rendezésére, ám megfigyelők szerint ez akár kevésnek is bizonyulhat, ha a hatóságok megállapítják az olajtársaság vagy valamelyik partnerének büntetőjogi felelősségét.


A BP-nek emellett komoly küzdelemre kell felkészülnie, hogy meg tudja őrizni pozícióját a vezető észak-amerikai olajcégek között. A lezárandó kút alatt elterülő Macondo lelőhelyen egyébként becslések szerint mintegy 100 millió hordó olaj rejlik, így a BP a következő években várhatóan előterjeszt egy újabb tervet a készletek felszínre hozására. Szakértők szerint az olajvállalat által a kincstárba befizetendő koncessziós díj elég nyomós érv lehet amellett, hogy az amerikai kormány ebbe beleegyezzen, különösen akkor, ha az olajár tovább emelkedik majd.


A hivatalos jelentések szerint a tengerbe ömlött kőolaj mintegy háromnegyede már eloszlott, vagy lebomlott. Környezetvédők viszont azt állítják, hogy a balesetnek hosszú távon is káros hatása lesz a Mexikói-öböl állat- és növényvilágára.