A General Motors (GM) a Chevrolet márka után megkezdi a Cadillac márka világpiaci bevezetését is, az Opel márka értékesítését pedig a telített európai piacra korlátozza.

"Az Opel regionális márka marad tisztán európai fókusszal" - jelentette ki a GM marketing igazgatója Joel Ewanick a Detroiti Autószalonon. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az Opel márkát nem lehet értékesíteni Európán kívül. Az Opelt jelenleg is értékesítik, bár viszonylag kis darabszámban Kínában, Chilében, Ausztráliában és Izraelben. Sokan viszont ebben látják az okát annak, hogy az Opel nem képes kilábalni a veszteségből.

A GM világszerte értékesíti a Chevrolet márkát. A Chevrolet 2011 első tizenegy hónapjában 1,3 százalékos részesedést ért el Európában, míg az Opel az európai ACEA autóipari szervezet adatai szerint 7,3 százalékos részesedésre tett szert.

Az elkövetkező években a GM a Cadillac márkát is bevezeti a luxus szegmensben először a kínai, majd az európai piacon. Ebben a törekvésében kulcsszerepet szán a 3-as BMW, az Audi A4 és a Mercedes C-osztály kategóriájába tartozó "kis Cadillac" modellnek, az ATS-nek.