A csokiról nem mondunk le, ez jó a Cadbury-nek

Az ausztrál üdítőgyártó részleg eladása nyomán jelentősen megugrott a Cadbury féléves nyeresége.
Novák Csaba, 2009. július 29. szerda, 17:24

A brit édesipari vállalat az év első hat hónapjáról 313 millió fontos (515 millió dollár) nettó profitot jelentett, miközben az árbevétel 13 százalékkal 2,77 milliárd fontra nőtt. A devizaárfolyam-változások hatására 4 százalékkal javultak a cég bevételei, a feltörekvő piacokon elért jó eredményekre egyedül az észak-amerikai és európai piacon gyengülő kereslet vetett árnyékot.

A csoport a féléves jelentéssel párhuzamosan közölte azt is, hogy az idei bevételnövekedési célok alsó sávjához áll majd közelebb árbevétele, s várhatóan 4-6 százalék körül alakulhat a 2009-es bővülés. Bizakodásra adhat okot az is, hogy Nagy-Britanniában 13 százalékkal nőttek a csokoládé-eladások a második negyedévben, miután - a Reuters beszámolója szerint - a válság nyomán a fogyasztók több időt töltenek otthon, de az élvezeti cikkek fogyasztásáról ennek ellenére sem akarnak lemondani.

HOZZÁSZÓLÁSOK