A British American Tobacco Plc (BAT), Európa legnagyobb dohánygyártója 2,4 százalékkal kevesebb - összesen 164 milliárd szál - cigarettát értékesített az első negyedévben, mint egy évvel korábban, az árfolyamváltozások hatását kiszűrő árbevétele azonban öt százalékkal emelkedett - jelentette a társaság. Ezt az árak növekedésének köszönhetik: a cég négy legnépszerűbb globális márkájának forgalma kilenc százalékkal ugrott meg, ezen belük a Kent egymaga 16 százalékos pluszt ért el. A drágább termékek iránti kereslet elsősorban Oroszországban, Ukrajnában, Romániában, Japánban és Dél-Koreában bővül.

A BAT a cigarettafogyasztást szűkítő intézkedések, tilalmak hatása ellen küzd, jövőre például azzal is számolnia kell, hogy Ausztráliában betiltják a logók feltüntetését a dohánytermékek dobozain. A kontinensnyi ország piacának 42 százaléka van a vállalat kezében. A világ cigarettafogysztása 2011-ben 2,5 százalékkal zsugorodhat az egy évvel korábbihoz képest - jelentette ki Nicardo Durante, a társaság vezérigazgatója.

A BAT tavaly hat százalékkal növelte árbevételét az áremelkedéseknek köszönhetően, és abban bízik, hogy a drágább termékek súlyának bővítésével ellensúlyozhatja a dohányzást terhelő állami intézkedések hatását. Emellett a cég április eleji bejelentésse szerint megalapították a Nicoventures Ltd., amely olyan nikotin tartalmú termékek fejlesztésével foglalkozik, amelyek alternatívái lehetnek a kormányok célkeresztjébe került hagyományos cigarettázásnak. A BAT 2009-ben kezdte meg egy olyan cigaretta klinikai kísérleteit, amely kisebb egészségügyi kockázattal fogyasztható.