A drága benzin rosszul áll a BMW-nek

A világ legnagyobb luxusautó-gyártója az üzemanyagár emelkedése miatt lett kevésbé vonzó a vásárlók szemében.
NAPI Online, 2008. május 8. csütörtök, 13:03
Fotó:

Az energiaárak megállíthatatlan emelkedése mellett a német cég forgalmát a tengerentúli fogyasztók vásárlókedvének csökkenése is bántotta. A társaság vezérigazgatója szerint az amerikai autósoknak még hozzá kell szokniuk a magas benzinárakhoz, ahogy az európaiak ezt már régen megtették.

A BMW-vezér szerint a dollár gyengülése és a nyersanyagárak emelkedése ellenére is képes lesz a társaság arra, hogy éves szinten növelni tudja adózás előtti eredményét és az előző évinél magasabb forgalmat érjen el világszerte. Az önbizalom forrásaként Norbert Reithofer az új BMW 7-es széria idei bevezetését jelölte meg.

A bejelentést követően a társaság papírjainak jegyzése 0,7 százalékkal visszaesett Frankfurtban. A részvény jegyzése 12 százalékkal csökkent a tavalyi év vége óta, 24 milliárd euróra csökkentve a társaság piaci értékét.

HOZZÁSZÓLÁSOK