A foci-vébé tartja szinten a német fogyasztást

A német fogyasztói bizalmi index a következő hónapban is szinten marad a GfK szerint, a munkanélküliség csökkenésének és a futball világbajnokság által generált költekezések következtében - írja a Bloomberg.
Kővári Dániel, 2010. június 23. szerda, 08:59

A nürnbergi illetőségű piackutató cég 2000 fős mintán végzett felmérése alapján úgy véli, hogy a fogyasztói bizalom júliusban is 3,5 százalékon marad. 

Elemzők az index kéttized százalékos csökkenésével 3,3 százalékos értéket vártak.

Bár a német gazdaság is megszenvedte az európai adósságválságot, és a kormány itt is a gazdasági növekedés lassulásával fenyegető megszorításokra kényszerült, az euró gyengülése következtében a német eurózónán kívüli export felpörgött és a munkanélküliségi ráta is 7,7 százalékra esett vissza az előző hónapban, amint a vállalatok ismét munkaerőt vettek fel a megnövekedett igények teljesítése miatt.

A munkaerőpiaci kedvező hírek hatására a gazdasági fellendülés kérdését is pozitivabban ítélik meg a fogyasztók és úgy tűnik, hogy a foci-vébé is meghozta a vásárlási kedvet - jegyzi meg a GfK. Ugyanakkor a pénzügyi konszolidáció szükségessége körül folyó viták azért aggasztják a lakosságot a piackutató szerint.


A GfK felmérése szerint a jövedelemmel kapcsolatos várakozások 8,2 pontra süllyedtek júniusban a májusi 23,7 pontról, míg a gazdasági várakozásokkal kapcsolatos mutató 5,5 pontra emelkedett 3,9-ről és a fogyasztói költekezési hajlandóságot mutató index is 18,0 pontról 30,4 pontra ugrott.

HOZZÁSZÓLÁSOK